Annons

Bära stativ smart?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag använder capture och lens kit från Peak Design för att bära kamera och objektiv på spännena till ryggsäcken (se exempelbild). Därmed har jag händerna fria och det är enkelt att ta fram kameran eller byta objektiv. Nu vill jag ha något liknande för mitt stativ.

En möjlighet vore att på något sätt fästa en platta från Peak Design på stativet så att jag kan kroka fast det på bröstet. Men risken är att det då inte riktigt sitter fast, utan hänger och slänger. Dessutom kan jag inte komma på något bra sätt att fästa plattan på stativet. Har ni några andra förslag? Kanske man kan arbeta smart med spännen och remmar?
 

Bilagor

karlmson

Medlem
Amatör här. Den tid det tar att fälla ut och dra fast benen och få på kameran kommer alltid att vida överstiga tiden det tar att få stativet ur/av ryggsäcken. Skit samma hur du bär stativet, så länge det inte far omkring.
 

thommym

Aktiv medlem
En möjlighet vore att på något sätt fästa en platta från Peak Design på stativet så att jag kan kroka fast det på bröstet. Men risken är att det då inte riktigt sitter fast, utan hänger och slänger. Dessutom kan jag inte komma på något bra sätt att fästa plattan på stativet. Har ni några andra förslag? Kanske man kan arbeta smart med spännen och remmar?
Du kanske kan testa denna, rygga med inbyggt stativ och ha kameran monterad. Borde bli ganska snabbt och smidigt.
 

CaolIla

Aktiv medlem
Mycket beror på hur och i vilken miljö man rör sig. Jag köpte ett lite nättare Leofoto stativ i deras Ranger-serie och hakar det i bältet på ena höften.
För mig funkar det väldigt bra och det är snabbt gjort att haka av det när det behövs. Tyckte alltid att det kändes omständigt när det hängde på ryggan.
 
ANNONS