nikitin
Aktiv medlem
Jag vill passa på att utfärda en liten varning för HP's bläckstråleskrivare ifall någon står i begrepp att köpa in skrivare. På jobbet har vi ett par 2000c och det visade sig häromdagen att bläckpatronerna till dessa innehåller elektronik med "bäst-före-datum" hårdkodat. När detta datum passerats vägrar skrivaren att fungera alldeles oavsett hur mycket bläck som finns kvar i patronerna. Det är bara att kassera och köpa nya patroner till en kostnad av ca 1000:- ex moms för alla 4 patronerna!
HP 2000c tillverkas inte längre men samma bläckpatroner (HP No.10) används av flera andra modeller. Om även efterföljande modeller använder samma "feature" skall jag låta vara osagt, jag har inte brytt mig om att kolla upp det. Det finns ju fler tillverkare av skrivare än HP...
-- Nicke
HP 2000c tillverkas inte längre men samma bläckpatroner (HP No.10) används av flera andra modeller. Om även efterföljande modeller använder samma "feature" skall jag låta vara osagt, jag har inte brytt mig om att kolla upp det. Det finns ju fler tillverkare av skrivare än HP...
-- Nicke