Annons

Bästa bildkvalitet på FS

Produkter
(logga in för att koppla)

Daneiz

Aktiv medlem
HEj alla, hur ska jag göra med bilden för att få maximal kvalitet!
Jag sparar om den till 1000 pixlar i största kanterna! Känns som jag missar något nånstans i behandlingen! Får inte det där trycket jag upplever att andra får! Berätta gärna hur ni gör och referera gärna till era egna bilder!
Välkommna in på min profil och se själva!

Ser bilderna bra ut innan förminskning så kan det vara så att du missat att lägga på lite skärpa efter att du minskat ner bilden.

är det efter minskningen man ska lägga skärpa? jag trodde det var innan!

Lägger man skärpan innan förminskningen förvinner effekten vid förminskningen. Ett råd (ingen regel utan undantag dock) är att lägga på skärpan sist av allt, sedan man gjort allt annat med bilden och förminskat den till rätt storlek. Googla på skärpning av bilder och du kommer att finna en uppsjö av råd och en hel djungel som öppnar sig om hur man egentligen skall göra på bästa sätt.

Jag får tacka för informationen! Du råkar inte veta hur man vänder på masken i justeringslager? Det ska vara ctrl i men det funkar ju inte!

Som du själv säger är kortkommandot Ctrl + I

Om du har ändrat default-inställningarna eller har något annat program som ligger och stör kan du använda menyn: Image -> Adjustments -> Invert

ANNONS
Götaplatsens Foto