Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa skrivaren för vykort?

Produkter
(logga in för att koppla)

overtune

Aktiv medlem
Har en fråga på lager till er! Vill få lite tips och höra era funderingar kring fotoskrivare som kan skriva ut vykort. Vet att Canon har papper till sina fotoskrivare med vykortsbaksida. Men jag såg en bild från en sådan skrivare (selphy 500 något) och tyckte pappret kändes väldigt tunt och oproffesionellt.

Vet ni några andra tillverkare som har tillbehör för att göra egna vykort?

Ge gärna lite tips om vilka som har bra papper och vilka som ger bäst bilder (upplösning, skärpa, färgåtergivning).

Tack på förhand!

Ingen som har något tips? Jag vet att det säkert finns många här som har koll, det finns det alltid! :)

Snälla, någon som kan ge något tips?

M.V.H. Johan Runesson

Canon Selphy skriver ut kanonfina bilder (kunde inte låta bli...) Visst, de är inte lika tjocka som "vanliga" vykort, men mycket bra skärpa. Har skickat ut tackkort gjorda med den och de höll i posthanteringen i alla fall. Sen har jag en Samsung SPP 2040-B som jag kanske tycker är ännu vassare än Canons skrivare. De pappren är dessutom blankare men har inte vykortsbaksida.

ANNONS
Götaplatsens Foto