Annons

Bästa smartphone för fotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

PMD

Aktiv medlem
Egentligen är det lite rörande för hans beteende är en liten rädd hunds fast hunden idag har vuxit till den största och starkaste i hela kvarteret.
En liten rädd hund går att rehabilitera så att den blir en harmonisk familjemedlen (flockmedlem ur hundens synvinkel). Det har jag personlig erfarenhet av.

Frågan är väl dock om det går att rehabilitera kvarterets största, starkaste och räddaste hund. :-/
 

PMD

Aktiv medlem
Helt plötsligt har världen kommit på att det är i Kina nästan alla mediciner och sjukvårdsartiklar tillverkas. Där ligger också Canons och många andras monteringsfabriker för både kamerahus och objektiv, som nu temporärt måste stängas.
Läs Fotosidans förstaartikeln (idag) på förstasidan! Det är fem Canonfabriker (som tillverkar kameror och objektiv) i Japan som är tillfälligt stängda pga uteblivna leveranser från Kina (komponenter av olika slag, antar jag).

Det får ungefär samma effekt i slutändan, men det är en signifikant skillnad ur logistiksynpunkt.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Har hört ett rykte om hur Coronavisuset kom ut i Wuan.
Det finns enligt ryktet ett viruslabb väldigt nära marknaden i Wuan.
Labbet använder försöksdjur som sedan skall destueras.
De som skulle göra detta skall sedan ha sålt en del av djuren på marknaden som människoföda. Att fattiga är beredda att göra nästan vad som helst för att få lite mer pengar förvånar mig inte.
Detta rykte kommer från någon som har goda kontakter med partitoppen i KIna.

Sant eller fejk news. Efter jobbat mycket i Kina kan jag inte säga om det är sant eller bara ett illasinnat rykte.
Med vad jag lärt mig hur det fungerar i Kina skulle jag inte säga det är omöjligt.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nu är ni så långt från trådens fråga att det knappast finns chans till återvändo, så sätter punkt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS