Annons

Bästa stället för att sälja sin gamla utrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

acarlsson

Aktiv medlem
Jag har en Nikon D90 med några olika objektiv + väska. Det mesta av originalkartongerna finns kvar. Allt är i jättefint skick, trots ganska mycket användning. De senaste åren har grejerna bara legat nerpackade dock.

Vad säger den samlade församlingen vad som gäller för att sälja detta? Tradera, eBay, här, nån annanstans?

Kollar jag på Tradera finns det ju personer som tror att de kan få flera tusen för bara huset, vilket för mig känns helt galet. Eller är det något jag inte känner till?

På Mpb säljer dom för ca 100 euro, men då är det ett företag och dom lämnar 12 månaders garanti. Det är enbart huset, med laddare och piratbatteri. Du kan testa hur mycket dom erbjuder för grejorna du har. Du får ett pris innan du behöver skicka in dom. Om skicket motsvarar det du beskrev, så får du det priset, annars kan dom göra avdrag.
Jag har såld kameror där, tycket det fungerar smidigt.

Olika handlare tillhandahåller begagnat marknader, t.ex. Cyberphoto och Kamerastore, de köper in men till underpris då de vill tjäna lite på köpet. Men du får det ofta sålt iaf. Du får oftas mervärde av att byta till annan vara i samma butik än att bara sälja och ta ut pengarna (iaf hos Cyberphoto).

Senast ändrad:
Jag har en Nikon D90 med några olika objektiv + väska. Det mesta av originalkartongerna finns kvar. Allt är i jättefint skick,
Jag har sålt en hel del liknande, delvis betydligt äldre, grejer på Tradera och ofta fått förvånande bra betalt. Dessutom är hela processen mycket smidig.

Säljer man tillräckligt gamla grejor så kan man få en bra slant ja eftersom det blir ett samlarobjekt snarare än att det blir använt.

ANNONS
Götaplatsens Foto