Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Både front- och backfokus?

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverik

Aktiv medlem
Jag har tidigare haft problem med två Sigma 17-70 som bakfokuserar på min 350D. Nu har jag testat ett 50/1.8II och detta objektiv frontfokuserar! Detta objektiv fungerar bra på en 20D... Kan det var något skumt fel på mitt kamerahus som kan uppenbarar sig på detta sätt? Mitt kitobjektiv 18-55 fungerar bra...

det är troligen fel på dit hus eller som jag mistänker så är AF i 350D dålig, har läst att den är osäkrare en i dyrare modellerna.
Prova att lämna inn den och om det inte hjälper då är det bara att sälja den o köpa 30D som är
en rigtig supercam.

Nu är det så att garantin precis har gått ut på kameran... Kan man göra så att man skickar med kamerahuset i samband med att man köper ett nytt canon-objektiv, och låter det liksom gå på objektivets garanti?

Maverik skrev:
Nu är det så att garantin precis har gått ut på kameran... Kan man göra så att man skickar med kamerahuset i samband med att man köper ett nytt canon-objektiv, och låter det liksom gå på objektivets garanti?
Tycker att du kan kontakta dem & se om du kan å det åtgärdat ändå, med lite goodwill så bör dom kunna göra det än fast garantin gått ut.

Värt ett försök i alla fall...

//Larsa

Fick nu reda på från Canons service att som privatperson har jag två års garanti!
Det vill att jag ska skicka in kamera samt de objektiv jag tänkt använda med kameran. Men jag ska vänta till september för nu har de 1 mån väntetid!

Hej Erik
Vilken Canonverkstad har du pratat med?
Det är ju väntetiden som är intressant( ja eller ointressant kanske)
Jag har liknande problem och vill också kolla.
Ser nu att du bor i Jönköping så det kanske är Göteborg du snackat med.

Mvh
Pa

Japp, Göteborg talade jag med. Jag har för mig att jag läst att Infocare i Växjö verkar vara si så där?

Maverik skrev:

Om du pratar med en fristående märkesverkstad kan det nog gå...har iaf nikons gjort..de hör ju ihop, måste testas ihop.

ANNONS
Götaplatsens Foto