Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Böcker om digital fotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ann-Cathrine

Aktiv medlem
Hej!

Jag söker böcker om digital fotografering och hr tittat på lite olika men inte hittat vad jag söker. Jag söker först och främst en svensk bok, ej utgiven tidigare än 2004 som innehåller både fakta kring kamerans funktioner men också innehåller många tips kring varierad fotografering, ex porträtt, bilder i mörker, landskap mm mm. Det ska inte bara vara grunder utan även visa vilka manuella inställningar som kan vara lämpliga. Dessutom önskar jag avsnitt om bildbehandling och då främst i PS. Tittade på bla Digitalfotografering för alla men den är inte tillräckligt innehållsrik. Någon som har tips på annan bok?

hej
Boken 'digitalfoto' av Thomas Nykrog (ica förlag) tycker jag har fått med det mesta grundläggande. Den är uppbygd i uppslag, som beskriver olika saker - allt ifrån så funkar kameran till exponering och komposition, till histogram och bildredigering. Bra att slå upp saker i. Sen tycker jag 'photoshop cs för digitalfotografer' är en superbok när man stöter på problem i ps.

lycka till

/Mari

ANNONS
Götaplatsens Foto