Annons

Backup Hus

Produkter
(logga in för att koppla)

photonicdelousions

Aktiv medlem
Jag har idag en 350D, och ja det har börjat ramla in lite små jobb åt mig. Dock så blir man smått osäker om man ska acceptera med tanke på att jag har ett kamerahus! Och ibland kan det digitala krångla!

Nu till sommaren har jag ett bröllop som ska plåtas, och vill absolut inte sabba deras dag med att säga "sorry kameran funkar inte jag drar" Utan letar nu efter en lämplig backup!
Samt att man kan ha vidvinkel på det ena huset och tele på det andra :)

Vad rekommenderar ni? Jag trivs mycket bra med min 350D men har sneglat lite åt 20D med ..
Är 20D/10D bättre vädertätade än 350D eller är det samma sak?

Kanske skulle ha dubbla uppsättningar blixtar med?

Kom gärna med förslag vad ni tycker skulle vara lämpligt!

Hej Thomas.
Jag tycker att det som talar för en 20D (10D tror jag inte är något att satsa på, bildkvalitén hos din 350D är bättre än vad 10D är så i såna fall är det nog bättre att skaffa en 350D till) är väl inte så mycket vädertätning som byggkvalité och tyngd vilket är bra om man använder tyngre objektiv och/eller har stora händer. Den är ju också lite snabbare men i övrigt finns det ju inte några enorma skillnader.
Om jag var i dina kläder och hade råd skulle jag nog skaffa en 20D plus dubla uppsättningen blixtar -det är inte kul att stå och byta blixt mellan kamerorna...
Om budgeten är något mer begränsad skulle jag köpa en till 350D med vertikalgrepp plus dubbla blixtar
Är budgeten ännu mer begränsad skippar man vertikalgreppet och skulle det vara riktigt knapert är det kanske bara en till 350D som gäller men jag kan verkligen rekommendera dubbla blixtar.

Hoppas att det gav dig lite mer kött på benen.
/Daniel

ANNONS
Götaplatsens Foto