Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bandning hos 7d
- Trådstartare macrobild
- Start datum
Flash Gordon
Aktiv medlem
Hej Tony
Ja det ser bra ut. Problemet är just nu Camera Raw som interpolerar upp bilderna från 7d ganska osnyggt och ställer till problem om man bara utgår från skärmen och tittar på bilderna i 100%.
Har du provat LightRoom 3.0 Beta? Den har en mängd förbättringar mot 2.5. Bland annat en helt ny motor för att rendera raw-filerna.
Bilderna från min 5DMKII och D1MKIIN blir klart bättre.
Bland annat hanterar den himlar och brus betydligt bättre.
Betan finns att ladda ner utan kostnad.
Vet inte om det finns en nyare profil för 7D med.
macrobild
Avslutat medlemskap
Jag får ta och installera programmet.Något sådant du är ute efter? En profil skapad i picture style editor.
PeterWem
Aktiv medlem
Jag får ta och installera programmet.
Har ett gäng profiler jag googlat ihop om du behöver någon extra. Fann t.o.m. en Nikonprofil.
macrobild
Avslutat medlemskap
Nej tack
jag tillverkar i så fall min egen utifrån mina önskemål vad det gäller ändring i vissa färger och nyanser
Ingen rawkonverterare estimerar färger och nyanser helt korrekt.
I Canons fall vill jag bara dämpa det röda något och styra över röd nyans något mot gult.
jag tillverkar i så fall min egen utifrån mina önskemål vad det gäller ändring i vissa färger och nyanser
Ingen rawkonverterare estimerar färger och nyanser helt korrekt.
I Canons fall vill jag bara dämpa det röda något och styra över röd nyans något mot gult.
macrobild
Avslutat medlemskap
Upplösning
de rapporter som säger att kameran ger mjuka bilder är troligen baserade på felaktigt handhavande, dålig optik eller felaktigt exemplar.
Upplösningen i mitt nya ex är enastående bra för att vara APS kamera.
handhållet 300/2.8is bl 2,8 och kamerans egen blixt 1/200sek.
Inbyggd blixt/ upplättningsblixt saknar jag ibland på 5dmk2
de rapporter som säger att kameran ger mjuka bilder är troligen baserade på felaktigt handhavande, dålig optik eller felaktigt exemplar.
Upplösningen i mitt nya ex är enastående bra för att vara APS kamera.
handhållet 300/2.8is bl 2,8 och kamerans egen blixt 1/200sek.
Inbyggd blixt/ upplättningsblixt saknar jag ibland på 5dmk2
Bilagor
The_SuedeII
Aktiv medlem
Dämpa inte HELA det röda området i 7D, felet "vrider sig" runt en mittpunkt någonstans mitt i "starkt varmröd". Klarröd ska vara lite blåare, och väldigt varmröd/orange ska dras mot gult - starkast mitt i djup orange ungefär... Det går en linje av "korrekt" röd färgton från "grå-neutral" ut mot precis lite varmare än rent "klarröd". 
Jag har också sett både fantastiskt skarpa (och fantastiskt dåliga!) bilder från 7D, men det är väl inget konstigt med att fotografens/objektivets kompetens påverkar skärpan i bilden?
Det är lite orättvist att jämföra med 50D som både har ett aningens svagare AA-filter OCH en aningens lägre upplösning... Men det är inget tvivel om att en 7D kan ta skarpa bilder, med de flesta "ok" objektiven i Canons sortiment. Man MÅSTE inte upp på de dyraste L-objektiven, även om det underlättar i helheten...
Vi får hela tiden nogrannare upplösta instrument att mäta vår egen oförmåga med...
Det är ju inte som att vi själva (eller våra objektiv) blir SÄMRE, vi kan bara se våra begränsningar tydligare.
Jag har också sett både fantastiskt skarpa (och fantastiskt dåliga!) bilder från 7D, men det är väl inget konstigt med att fotografens/objektivets kompetens påverkar skärpan i bilden?
Vi får hela tiden nogrannare upplösta instrument att mäta vår egen oförmåga med...
macrobild
Avslutat medlemskap
Postat detta även i den andra tråden som nu är totalt oöverskådlig
Är de 7d som är felaktiga rätt och de som inte uppvisar bandning fel, nu spekuleras det villt på dpreview.
En fotograf har fått två kameror som uppvisar bandning och som är från två olika serier
Flera klagar nu på mazeeffekten som blir vid interpolering.Den har jag visat i denna tråd tidigare
Vissa säger det bara ses i Camera raw.
Jag fick samma resultat i både DPP och Camera raw med mitt första exemplar.
Min egen teori kvarstår , dvs att vissa kameror är behäftade med signalnivåfel från utläsningskanalerna
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=33474743
Är de 7d som är felaktiga rätt och de som inte uppvisar bandning fel, nu spekuleras det villt på dpreview.
En fotograf har fått två kameror som uppvisar bandning och som är från två olika serier
Flera klagar nu på mazeeffekten som blir vid interpolering.Den har jag visat i denna tråd tidigare
Vissa säger det bara ses i Camera raw.
Jag fick samma resultat i både DPP och Camera raw med mitt första exemplar.
Min egen teori kvarstår , dvs att vissa kameror är behäftade med signalnivåfel från utläsningskanalerna
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=33474743