Annons

Bastubåt från Slussen en kväll. Gratis!

Produkter
(logga in för att koppla)

spots

Aktiv medlem
Hej alla,

Av en slump fotograferade jag igår en bastubåt (specialbygge) som låg i land bredvid krogen Flyt i gamla stan mot slussenhållet. Ägarna blev så nöjda så att dom sa att om jag lade upp en facebooksida eller någon annan sida för deras båt med dessa bilder så skulle jag få en gratiskväll på bastubåten som är minst sagt ballt byggd.

Sex personer får plats (inkl mig) och det är först till kvarn som gäller.

Öl och sprit får man själv stå för då det är helt okej att dricka på bastubåten. Normalt sett kostar hyran 500 kr /timmen men nu blir det alltså gratis för en kväll (så länge vi orkar basta). Därefter kanske vi fortsätter ut på en liten pubrunda.

Datum vet jag inte än men jag hör av mig kring detta när ett antal intresserade har anmält sig. Så detta är en preliminär bokning och anmäl er gärna även om det är fullt på listan (fem personer) då ni kan stå som reserv om det visar sig att någon inte kan när datum sätts för detta.

Nedan följer bilder på båten:

20100626-June-Misc-1555-2.jpg

Specialbygge av mannen på båten. Den har badstege på baksidan och möjlighet att sitta ute också.

20100626-June-Misc-1571.jpg

Så här fint är det inne i bastun.

20100626-June-Misc-1559.jpg

Verkligen rolig konstruktion, ser ut som en flytande tunna.

20100626-June-Misc-1564.jpg

Här styr vi skeppet. Fint hantverk.

Skriv upp er på listan vid minsta intresse, det är preliminärt ändå då vi inte har fått något datum än (kommer utannonseras så snart som möjligt).

1. Andreas Carsbring (kapten och bastugeneral)
2.
3.
4.
5.
6.


Reservplatser:

1.
2.
3.
.4
.5

o.s.v.

Ring gärna 0735-367047 eller maila till [email protected] om ni har några frågor kring detta. =)

Med vänliga hälsningar

Andreas Carsbring
 
Låter som det kan vara trevligt, men lite beroende på när men jag skriver upp mig.


1. Andreas Carsbring (kapten och bastugeneral)
2. Anna Sandin
3.
4.
5.
6.


Reservplatser:

1.
2.
3.
.4
.5
 
Låter kul!

1. Andreas Carsbring (kapten och bastugeneral)
2. Anna Sandin
3. Per-Erik Östling
4.
5.
6.


Reservplatser:

1.
2.
3.
.4
.5
 
Bara för att förtydliga så tar man alltså med egen öl, vin eller vad man nu föredrar att dricka, båten åker sedan en liten tur om man så önskar. Det går även att sitta utanför själva bastun och stå fotografera. Skriv upp er på listan nu ni som vill, desto snabbare den är fylld desto snabbare kan ja boka ett datum. Både kvinnor och män välkomna!

Ni som redan skrivit upp er, vad föreslår ni för tid på själva båtturen? Är en timme eller två lagom? Jag brukar inte bada bastu själv så jag vet inte vad som är rimligt, men ville ändå passa på att ta tillfället i akt och arrangera en bastukväll ute på vattnet med fototema så man får prata hur mycket nördprat som helst om fotografering utan att någon gnäller.

Med vänliga hälsningar

Andreas C



1. Andreas Carsbring (kapten och bastugeneral)
2. Anna Sandin
3. Per-Erik Östling
4.
5.
6.


Reservplatser:

1.
2.
3.
.4
.5
 
1. Andreas Carsbring (kapten och bastugeneral)
2. Anna Sandin
3. Per-Erik Östling
4. Andreas Burmester
5.
6.


Reservplatser:

1.
2.
3.
.4
.5

Oj angående bastubad, så ja två timmar går säkerligen åt med lite öl. Helst en veckodag för mig, kanske runt sju eller åtta för att fånga solnedgången.
 
1. Andreas Carsbring (kapten och bastugeneral)
2. Anna Sandin
3. Per-Erik Östling
4. Andreas Burmester
5.
6.


Reservplatser:

1.
2.
3.
.4
.5


Kul att du är på Andreas (och ni andra)! Ska prata med hon som ansvarar för bastubåten imorgon och jag tycker vi kör på cirka två timmar. En veckodag är nog bäst då många drar till landet och sådant på helgerna.

Ska försöka välja en dag efter väderrapporten på www.shmhi.se och så nära solnedgången som möjligt då det området är helt underbart dom timmarna. Sedan tar vi en öl eller så efteråt och en bit mat på t.ex. Medusa Rockbar (http://www.medusabar.com/) som iigger bara över gatan där båten går.

Hur som helst kan det inte annat än att bli en toppenkväll med några goda öl, lite fotograferande och bastande på den lustiga specialbyggda båten.

Det är bara att skriva upp sig om man är intresserad, även om man inte känner någon annan som är anmäld. Det är bara kul att träffa nytt folk också. =)
 
Förresten när jag redan är på gång att planera min vecka. Onsdag eller Torsdag går bra den här veckan, nästa vecka är än så länge tom.
 
Torsdagkvällar har jag lite svårt att hinna, åtminstone före 21:30. Annars har jag inget inplanerat den närmaste tiden.
/Per-Erik
 
Jag hänger gärna med! Vilken dag och tid blir det?

1. Andreas Carsbring (kapten och bastugeneral)
2. Anna Sandin
3. Per-Erik Östling
4. Andreas Burmester
5. Daniel Ying
6.


Reservplatser:

1.
2.
3.
.4
.5
 
Det låter riktigt fint! Jag är intresserad såtillvida att jag är välkommen :) i kväll funkar kanon för mig!

Mvh Linus

1. Andreas Carsbring (kapten och bastugeneral)
2. Anna Sandin
3. Per-Erik Östling
4. Andreas Burmester
5. Daniel Ying
6. Linus Nygren


Reservplatser:

1.
2.
3.
.4
.5
 
Förlåt att jag inte svarat tidigare men har inte lyckats få tag i hon som var ansvarig trots flera försök. En annan säger att hon mailat mig men jag har inte fått något mail. Så jag antar att det tyvärr blir inställt. Återkommer om förändring sker. :(
 
Förlåt att jag inte svarat tidigare men har inte lyckats få tag i hon som var ansvarig trots flera försök. En annan säger att hon mailat mig men jag har inte fått något mail. Så jag antar att det tyvärr blir inställt. Återkommer om förändring sker. :(

Fan vad synd! Jag håller tummarna för att kontakten återupprättas.. annars kan vi klä av oss nakna och fota ändå, utan bastu... just saying.

;)
 
ANNONS