Annons

Batteri D7200

Produkter
(logga in för att koppla)

Paliswe

Avslutat medlemskap
Jag tycker att mitt batteri till minD7200 laddas ur alldeles för snabbt, med min D7000 kunde jag ta 1000 bilder och det fanns fortfarande ström kvar, nu laddade jag batteriet för 5 dagar sedan, har tagit 63 bilder och batteriet står på 81%. Det verkar sjunka 1% om dagen även när den är avstängd. Har inget WiFi eller NFC igång, finns ingen GPS inbyggd som kan dra ström. Har inte använt den inbyggda blixten.
Tidigare hade jag D80 och det batteriet var alldeles utmärkt, men eftersom alla sa att man skulle ha två batterier så köpte jag det - ett Nikon original. Dock hade det betydligt sämre prestanda än det som satt i kameran när jag köpte den kameran.
Är det ojämn kvalité på Nikon orginalbatterier? Eller räknas batteriprocenten på ett annorlunda sätt i D7200? :)
 

Paliswe

Avslutat medlemskap
Har väntat en månad och laddat batteriet ett antal gånger. LI-Io-batterier har ju inget laddminne som de gamla Ni-Cd-batterierna så de ska ha full kapacitet från början.
 

filip71

Aktiv medlem
Jag tycker att mitt batteri till minD7200 laddas ur alldeles för snabbt, med min D7000 kunde jag ta 1000 bilder och det fanns fortfarande ström ... Är det ojämn kvalité på Nikon orginalbatterier? Eller räknas batteriprocenten på ett annorlunda sätt i D7200? :)
Har själv också både d7000 och d7200 (och d70), men har inte upplevt några större problem med originalbatterierna. Jag har några piratbatterier också och de beter sig dock lite oregelbundet. Ibland kan de sjunka snabbt i början för att sedan ligga stilla bra länge. Däremot så hänger batterikonsumtion väldigt ihop med vilket objektiv jag använder för om jag använder bildstabilisering på 70-200 så sjunker batteriet väldigt mycket snabbare än andra gluggar. Läckande energi på avstängd kamera har jag däremot aldrig upplevt på mina Nikonkameror.
 

Paliswe

Avslutat medlemskap
Fick lite återmatning från en annan D7200-ägare, han hade tagit 83 bilder och hade 69%. Hans och min kamera har köpts vid ett och samma tillfälle.
För info, så har jag samma objektiv till min D7200 som jag hade på min D700, ett 18-140 med VR.
 

Paliswe

Avslutat medlemskap
Tänkte avrunda denna tråd med att nu fungerar batteriet som det ska, tydligen är det så att det krävs några uppladdningar för att de ska komma igång men vissa batterier kräver ytterligare några st innan de kommer igång, upp emot 8-10. Det visste de på Scandinavian Photo i Mölndal men deras telefonsupport kände inte till det, inte heller Nikon support, som telefonsupporten tog kontakt med.
 
ANNONS