Annons

Batteri till 350D - Tyskland eller Sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)

marianil

Aktiv medlem
Är på väg att bila ner till Italien och åker redan på lördag. Upptäckte för sent att Zebramedia stängde för semester.

Finns det någon bra affär i Tyskland som jag kan gå in och köpa ett extra batteri? Helst i Hamburg som jag kommer besöka först, annars får jag ta det på vägen hem och då blir det München eller Berlin.

Givetvis är jag ute efter att få tag på ett så bra batteri, med så bra prestanda som möjligt för så billig peng som möjligt. Ni fattar va? ;-)

Annars, vad tror ni om denna aktion? Tradera

Jag har köpt batterier från den säljaren du länkade till. Tog upp emot tusen bilder med det innan det la av, och det var efter första uppladdningen. Seriös säljare också, har köpt minneskort av honom också, inget att klaga på alls.

Ibanez Magnus skrev:
Testa dessa, dom finns överallt i hela tyskland, lite som våra Siba, men med bättre priser och massor av roligare prylar.

http://www.mediamarkt.de/

Jag har handlat där mycket på genomresor i Tyskland och alltid blivit nöjd.

/Magnus

Tack för tipset, men jag lyckas bara hitta att de säljer Canons orginalbatteri för €64 och det tycker jag är lite väl mycket.

Något annat tips?

brorgustav skrev:
Jag har köpt batterier från den säljaren du länkade till. Tog upp emot tusen bilder med det innan det la av, och det var efter första uppladdningen. Seriös säljare också, har köpt minneskort av honom också, inget att klaga på alls.

Det låter strålande, problemet är bara att batteriet måste skickas idag för att jag ska hinna få det, och säljare har tyvärr inte svarat på mitt mail från igår. Så jag får nog tyvärr åka ut ett extra batteri och beställa när jag kommer hem igen. :(

Men tack för responsen, kanske ska ta och leta extra minneskort från samma säljare då mao. :)

Jag vet inte vad det är för batterier, men testa att sök på wwww.tradera.com.

Har köpt piratbatterier till min 300D

/Patrik

marianil skrev:
Tack för tipset, men jag lyckas bara hitta att de säljer Canons orginalbatteri för €64 och det tycker jag är lite väl mycket.

Något annat tips?

Hej, Maria.

Dom har "pirat" batteri också, minns inte vad dom kostar, men köpte såna där för två månader sen. Som har funkat kanon (till 20D).

/Magnus

Vet du vad jag ska söka på för att få upp piratbatterierna på deras hemsida? Min tyska är under all kritik numera. Har försökt men hittar inget annat batteri än orginalet.

Vad betalde du för ditt piratbatteri?

Jag kommer inte ihåg, min tjej sprang in och köpte dom till mig. Märket på batteriet är Uniross. Tror det kostade runt 250 kronor (köpte lite filter och annat skoj samtidigt så jag vet inte exakt).

/Magnus

sajoh skrev:
Pröva Batterilagret AB

Batterilagret AB, Svenska
Sandgärdsg. 17, 503 34 BORÅS 033-12 28 00
Fax 033-12 20 01
E-post [email protected]

Mvh/
Åke

Tack för tipset, men Batterilagret var inget att ha! Delvis så säljer de piratbatteri som är snuskigt dyra, 398:- men det mest negativa med det hela var styrkan, enbart runt 500. Så där blir det definitivt ingen affär.

Ibanez Magnus skrev:
Jag kommer inte ihåg, min tjej sprang in och köpte dom till mig. Märket på batteriet är Uniross. Tror det kostade runt 250 kronor (köpte lite filter och annat skoj samtidigt så jag vet inte exakt).

/Magnus

Då får jag jaga rätt på en sån butik i Hamburg. Tack för tipset.

ANNONS
Götaplatsens Foto