Annons

Batterier!!

Produkter
(logga in för att koppla)

HeBl

Aktiv medlem
Jag tänkte köpa mig ett par uppsättningar ladningsbara NiMh. Är det någon som har tips om vilka som är bäst? Skiljer det mycket om jag köper batterier med samma kapacitet på t.ex Clas Ohlson eller hos fotohandlaren?
Frågan gäller även laddare till dylika, då jag har 6st batterier i min batteripack vill jag gärna kunna ladda en hel omgång i taget och de flesta laddare tar bara 4st. Har hittat en på Clas Ohlson som tar 8st för 365:- inkl batterier, kan det va nåt?

Tacksam för tips.

Mvh Henrik

Borde inte spela ngn roll vem som säljer dem utan mAh-tal är väl avgörande. Har 1900 mAh (Varta) från Clas O. och 1800 mAh (GP) från "fina gatan" men märker ingen större skillnad i kapacitet.

Vad det gäller laddare vet jag inte...

Det var väl ungefär så jag tänkte, och även det jag ville höra. Det skiljer för övrigt nästan inget i pris på Varta på Clas Ohlson och GP på "fina gatan".

Tack/ H

Har jag missförstått dig? Är det AA eller AAA du vill ha?

Dustin har iallafall 4 stycken AA på 2000 mAh för 206,25:- 8 st kostar 368,75:- Sök på 'friwo' så hittar du kompletta paket med laddare också..

Ta en funderare på Lithium Energizer AA batterier, de varar längre,mycket lättare, och tål kyla mycket bättre än vanliga alkaliska. Funderade först på uppladningsbara, men tyckte det var omständigt att behöva ladda så jag skaffade Litium batterier istället, mycket nöjd.

Jag har tyvärr inte använt laddningsbara. Men de är väl som vanliga alkaliska batterier (tror jag) och i såfall är Litium mycket lättare och ca 3-5 ggr längre varighet, och klarar av kyla mycket bättre. De har ca 10 års hålbarhet på hyla. Det är skönt att slippa byta batterier så ofta och de går och använda på vintern samt de är väldigt lätta. Tyvärr så är de lite dyra, ca 28kr stycket.

Fyra stycken blir bara lite över 100kr, du kan ju alltid testa och se vad du tycker.

Japp, det kan ju vara värt ett försök, på ett sätt är det ju skönt att slippa ladda. Å andra sidan med två omgångar laddningsbara tror jag att det är rätt smidigt, plus att man kommer billigare undan i längden.

ANNONS
Götaplatsens Foto