Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterierna till 350D, hur många bilder på en laddning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Uttryck

Aktiv medlem
Börjar misstänka att jag har nåt galet m batterierna till min 350D. Jag har tagit max 250-300 bilder på en laddning. Har inställt 2 sek bilvisning på displayen och använder i o f s den rätt mkt för att kolla bilderna, radera osv. Men ska inte batterierna räcka längre än så?

Det beror på

Hur mycket blixtbilder hur mycket du kollar på bilderna du tagit hur lång tid det tar för dig att ta 300 bilder.Tex om du tar 300 bilder på en helg så räcker bateriet oftast längre men tar du 300 bilder på 2 månader så tar batteriet slut av sig själv.Ps fina bilder du tagit

Kul att du gillar mina bilder!

Jag tar nog 200-300 bilder på några veckor, inte så mkt m blixt men kollar rätt mkt i displayen i o f s.

Har för mig att jag läst att en laddning ska räcka till ca 1000 exponeringar.

Ja kan nog räcka upp till 1000

exp men då tar man nog dom bilderna på 2-3 dagar och utan blixt då.Men jag är själv förvånad över att batterierna räcker så länge som dom gör har själv en 350d

Har med 350D+batterigrepp och två batterier tagit 1450 bilder under 8 timmar med 100-400 IS optik. Ingen blixt och sparsam display användning. Displayen indikerade halva batteriet kvar när jag slutade
Stefan

Faktiskt om jag tänker efter så räcker dom nog inte ens så långt utan kanske 100 exponeringar. Har ju ett 1 gb kort o det tar ju ca 250 bilder på högsta upplösningen. Brukar då hinna byta batteri både en o två ggr innan jag byter kort. Kanske är nåt mysko?

Ja, om du inte kan fylla ett 1 GB-minneskort utan att batterierna tar slut, om du nu inte drar ut på det under längre tid, så känns det som om något är fel. Har aldrig varit tvungen att sluta fotografera för att mitt batteri tagit slut.

mjo.. jag skrev i en annan tråd att jag var besviken över Canons taskiga batteritid men blev idiotförklarad nästan.. haha... jag anser att tiden är på tok för kort. Jag kanske kan ta 700-1000 bilder utan blixt och jag har bildvisning på 2 sek även jag.

Jag anser iof att ett batteri med den storleken som canon har ska räcka till kanske 10 000 bilder men det är kanske önsketänkande. Jag vet att sensorn drar ström, displayerna o lite annat, men att det inte presterar mer än så tycker ialla fall jag är klent.

AF drar väl också ström, men jag fotograferar uteslutande med manuell fokus så där borde väl jag spara lite kräm...

Ja 10 000 bilder

Då är du nog en idiot prossesorn drar ju en hel del ström det är mycket data som ska behandlas o skrivas

haha du ska inte säga att jag ÄR en idiot... kanske 10 000 bilder är svårt idag, men jag ser inte att den utvecklingen inte skulle kunna komma. Att en bildprocessor drar ström kan jag acceptera men kan man göra kameror som klarar 2000 bilder så kan man nog också klara av 10 000 bilder...

ANNONS
Götaplatsens Foto