Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Batterierna till 350D, hur många bilder på en laddning?
- Trådstartare Uttryck
- Start datum
vargen24
Aktiv medlem
Det beror på
Hur mycket blixtbilder hur mycket du kollar på bilderna du tagit hur lång tid det tar för dig att ta 300 bilder.Tex om du tar 300 bilder på en helg så räcker bateriet oftast längre men tar du 300 bilder på 2 månader så tar batteriet slut av sig själv.Ps fina bilder du tagit
Hur mycket blixtbilder hur mycket du kollar på bilderna du tagit hur lång tid det tar för dig att ta 300 bilder.Tex om du tar 300 bilder på en helg så räcker bateriet oftast längre men tar du 300 bilder på 2 månader så tar batteriet slut av sig själv.Ps fina bilder du tagit
Kalle_B
Aktiv medlem
mjo.. jag skrev i en annan tråd att jag var besviken över Canons taskiga batteritid men blev idiotförklarad nästan.. haha... jag anser att tiden är på tok för kort. Jag kanske kan ta 700-1000 bilder utan blixt och jag har bildvisning på 2 sek även jag.
Jag anser iof att ett batteri med den storleken som canon har ska räcka till kanske 10 000 bilder men det är kanske önsketänkande. Jag vet att sensorn drar ström, displayerna o lite annat, men att det inte presterar mer än så tycker ialla fall jag är klent.
AF drar väl också ström, men jag fotograferar uteslutande med manuell fokus så där borde väl jag spara lite kräm...
Jag anser iof att ett batteri med den storleken som canon har ska räcka till kanske 10 000 bilder men det är kanske önsketänkande. Jag vet att sensorn drar ström, displayerna o lite annat, men att det inte presterar mer än så tycker ialla fall jag är klent.
AF drar väl också ström, men jag fotograferar uteslutande med manuell fokus så där borde väl jag spara lite kräm...
Kalle_B
Aktiv medlem
haha du ska inte säga att jag ÄR en idiot... kanske 10 000 bilder är svårt idag, men jag ser inte att den utvecklingen inte skulle kunna komma. Att en bildprocessor drar ström kan jag acceptera men kan man göra kameror som klarar 2000 bilder så kan man nog också klara av 10 000 bilder...