orjanc
Aktiv medlem
Är nybliven ägare till 350D och eftersom jag har envisats med att plåta analogt och ofta med kameror helt utan batterier har jag ett par frågor angående kapaciteten. Jag kör högsta upplösning jpeg, har batterigrepp men bara ett orginalbatteri i, använder skärmen mycket sparsamt, kameran stängs efter 1 min och den automatiska bildvisningen är avstängd. jag har inte räknat exakt på antalet exponeringar men tror att det ligger på ett par tre hundra innan batteriet tvärdör. Jag säger som Sverker Olofsson i Plus: Ska det va så?
Funderar på att köpa ett par extra batterier på Kjell & co och undrar om det är någon som har erfarenhet av dessa. Dessutom undrar jag om det går att använda ett orginal tillsammans med en pirat när piraten har lite högre kapacitet.
En annan fundering är om den laddare som man får med 350:an är tillförlitlig, är batteriet laddat när den gröna lampan lyser (undrar en som aldrig har läst en bruksanvisning) eller skall man låta det ligga ett tag till?
Tacksam för hjälp i denna laddade fråga.
Örjan
Funderar på att köpa ett par extra batterier på Kjell & co och undrar om det är någon som har erfarenhet av dessa. Dessutom undrar jag om det går att använda ett orginal tillsammans med en pirat när piraten har lite högre kapacitet.
En annan fundering är om den laddare som man får med 350:an är tillförlitlig, är batteriet laddat när den gröna lampan lyser (undrar en som aldrig har läst en bruksanvisning) eller skall man låta det ligga ett tag till?
Tacksam för hjälp i denna laddade fråga.
Örjan