Annons

Batteritid 30D och 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle S

Avslutat medlemskap
Skribent
Hi folks!

Är det någon som har koll på den ungefärliga batterikapaciteten på 30D och 5D? Hur många exponeringar får du ut vid JPEG högsta kvalla, inget blixtrande med interna på 30D och ganska modest chimpning, inget, eller väldigt lite lattjande med menyer och sparsam användning av IS?

Fotar aldrig jpg, men i raw skulle jag tippa på ungefär 1500 bilder med två fulladdade batterier i batterigreppet.

Hej! Jag får lätt ut mer än 500 exponeringar med min 30D i jpg på en laddning, med ganska mycket chimpande och IS i princip hela tiden. Hade D200 förut men den hade betydligt sämre kapacitet vilket kändes jobbigt.

Jag är väldigt nöjd med kapaciteten på 30D och den är, i alla fall nära på, lika bra som på min Nikon D70 och den var grym.
Det roliga är att 30D klarar fler exponeringar än 20D trots att den har större monitor.
Monitorn är dock inte riktigt lika bra och ljusstark som på D200 iof sig...

5D har jag inte riktigt koll på men om ingen annan svarar här ska jag kolla med en kompis som har en 5D. Han är ute i naturen flera dagar i sträck så han lär veta exakt.

mitt "rekord" är cirka 3000 exponeringar med min 5D på två fulladdade batterier i batterigreppet. helt okej tycker jag!

ANNONS
Götaplatsens Foto