Annons

Batteritiden stämmer inte med Canon BG-E2

Produkter
(logga in för att koppla)
Kakelgasten skrev:
Några problem med att det glappar har jag inte heller.

Har du testat att montera kameran med batterigreppet på ett stativ? Mitt glappar inte så att det märks tydligt när man ruckar, men det är inte heller stabilt på stativ, vilket man skulle förvänta sig. Tycker det är synd när tillbehöret inte motsvarar kameran.

/Pontus

Pongu skrev:
Har du testat att montera kameran med batterigreppet på ett stativ? Mitt glappar inte så att det märks tydligt när man ruckar, men det är inte heller stabilt på stativ, vilket man skulle förvänta sig. Tycker det är synd när tillbehöret inte motsvarar kameran.

/Pontus

Ja, det har jag...men jag har staivfäste på mitt 70-200...så jag använder det såklart.

Har dock testat med mitt EF-S 60 och det är inga problem då det inte väger så mycket...

Pongu skrev:

/Pontus

Mitt grepp glappade märkbart på stativ med 17-40 eller 100/2,8 macro. Jag köpte en s.k. L-bracket från Kirk vilket löste problemet (dock inte så billigt).

/AFE

AFE skrev:
Mitt grepp glappade märkbart på stativ med 17-40 eller 100/2,8 macro. Jag köpte en s.k. L-bracket från Kirk vilket löste problemet (dock inte så billigt).
Jag har också tittat på den. Dock inte billigt som du säger! Skulle hellre lagt en tusenlapp extra för greppet och fått det mera stabilt, ergonomiskt och fungerande...

/Pontus

ANNONS
Götaplatsens Foto