Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bedrägeri Tradera! Canon 500mm...

Produkter
(logga in för att koppla)
Detta ligger (låg) på fotosidan för 19500:-

Tror inte det är fejk. Det första I denna tråd var dessutom IS.

exakt samma glugg gick för 20000 kr ca för ett par veckor sedan. Tror att säljaren är ok även om historiken är kort har uppenbarligen handlat foto produkter tidigare på Tradera plus att språkbruket känns trovärdigt.

Sitter just nu och velar, eftersom jag vunnit en traderabjudning som verkar lite lite för bra för att vara sann.

http://www.tradera.com/sigma-85mm-1-4-ex-dg-hsm-nikon-helt-nytt-auktion_302001_150332670

Dessutom är annonsören lite småmisstänkt, då han har flyktiga anledningar till att inte kunna träffas personligen. Jag har iallafall sökt upp honom på facebook, där han t.om. har några gemensamma vänner med mig eftersom han bor där jag växte upp.

Vad tror ni? Borde jag vara vaksam?

Sitter just nu och velar, eftersom jag vunnit en traderabjudning som verkar lite lite för bra för att vara sann.

http://www.tradera.com/sigma-85mm-1-4-ex-dg-hsm-nikon-helt-nytt-auktion_302001_150332670

Dessutom är annonsören lite småmisstänkt, då han har flyktiga anledningar till att inte kunna träffas personligen. Jag har iallafall sökt upp honom på facebook, där han t.om. har några gemensamma vänner med mig eftersom han bor där jag växte upp.

Vad tror ni? Borde jag vara vaksam?

Spontant så känns det rätt safe. Han har ju nyss sålt en del och fått bra omdömen.

Spontant så känns det rätt safe. Han har ju nyss sålt en del och fått bra omdömen.

Så resonerar jag också!

Nu verkar han dessutom gå med på att "kanske" ses. Han verkar bara jobba lite flygigt. Jag är så sjukt paranoid när det kommer till sådant här, han är säkert helt reko.

Kontot behöver ju inte gå till personen som finns på annonsen. Om han inte vill träffas för betalning och överlämning av objektivet hade jag aldrig satt in pengar på ett konto innan jag fått objektivet.

/edit
Jag menar att personens identitet kan ju vara lånad.

Kontot behöver ju inte gå till personen som finns på annonsen. Om han inte vill träffas för betalning och överlämning av objektivet hade jag aldrig satt in pengar på ett konto innan jag fått objektivet.

/edit
Jag menar att personens identitet kan ju vara lånad.

Jo, men jag har kollat att hans mailadress stämmer med den han har på facebook; det gjorde den. Sedan har jag skrivit till honom på facebook (där han senast för 7 timmar sedan skrivit med div. kompisar). Det är sedan där vi har fört konversationen. Dessutom verkar hans arbetsplats stämma med den han uppger.

Fick nu även kontonummret, vilket matchade hans hemort enligt http://www.bankplatser.nu/

Verkar väl lite för bra fejkat om det vore så?

Kan ju i alla fall meddela att mitt köp gick krångelfritt, och säljaren gick till sist med på att träffas personligen. Om det nu glädjer någon.

ANNONS
Götaplatsens Foto