Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beg.pris D3!

Produkter
(logga in för att koppla)

varghusse

Aktiv medlem
Vad står en beg D3 i för pris?

Konstig fråga kanske , men jag kan verkligen inte få nåt grepp
om prisbilden, ser ju aldrig nån till salu!

För att slippa svaret "beror på skick" , så undantar jag dessa kameror...som varit med i eldstrid i mellanöstern och de som är "nästan" nya och kostar 98% av nypriset...kvar är då
välanvända men felfria.

Nån ägare som funderat på att sälja?,kanske kan säga hur mycket
han/hon vill ha i så fall.

Jag köpte nyligen en ca. 1 år gammal d3, fick den i veckan faktiskt. Den hade gått 35000 exponeringar och var köpt i maj förra året. Kostade 30 000. Skulle tro att det är ett ganska bra cirkapris.

Värdeminskning

Ett sätt är ju att räkna som försäkringsbolagen gör!

-15% direkt när du har tagit första bilden och sedan 1% per månad.

Hur länge den sedan sjunker 1% vet jag inte. Hämtat detta från tidningen Kamera & Bild för några år sedan angående kameraförsäkring. Kan ju vara spännande att ringa upp de olika försäkringsbolagen och höra hur de ser på värdeminskning.

Har själv tillämpat detta vid försäljning och då har båda parter varit överens, vinna - vinna.

Jag köpte nyligen en ca. 1 år gammal d3, fick den i veckan faktiskt. Den hade gått 35000 exponeringar och var köpt i maj förra året. Kostade 30 000. Skulle tro att det är ett ganska bra cirkapris.

Enligt försäkringsbolagens sätt att räkna på värdeminskning så stämmer ditt pris hyfsat.

D3 pris hos CP, 42.980:- och -24% (15+9) = 32.665:-

Nej, det kan man inte.

Men 37000 kr. Frågan är om de kan leverera till det priset. Inga kameror i lager.

http://www.japanphoto.se/product/digital-systemkamera/nikon/nikon-digital-systemkamera-d3-hus/

japaphoto gråimporterar inte, utan parallellimporterar. Vanlig garanti (Europa) gäller.

Då har dom gått upp i pris, för när jag kollade för en dryg månad sedan så var priset 30k, och då fanns det 2st svenska modeller kvar i lager, det var innan dom gick över till att enbart sälja EU-modeller.

/kent

ANNONS
Götaplatsens Foto