Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnatpriser fast EF-optik

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne K

Aktiv medlem
Hej,
Jag lutar åt att sälja min nuvarande EF-optik och tänkte höra om vad ni tror att man kan få för dem:
Canon EF 28/1,8 USM
Canon EF 50/1,4 USM
Canon EF 100/2,0 USM
Samtliga objektiv är i fint skick, men inte nyskick. Kvalitetsfilter (B&W eller Hoya) och motljusskydd ingår. Jag har nog tyvärr inga kvitton eller kartonger kvar (jag har haft dem ett bra tag). Tacksam för råd!
/Jan Kellgren

Just det, jag har ett 28-105 USM II som väl också ska säljas. Vad kan man få för et sådant måntro? Det är i kalasbra skick.

Är ingen expert på andrahandsmarknaden, men för fasta objektiv av den kvaliteten borde du få 50-75% av nypris (beroende på skick), under förutsättning att det inte är några fel på dem.

Hej,
Jag fick ett vettigt bud på alla de fasta brännvidderna och nappade på det. Tack för råd och även bud.
28-105:an finns f.n. kvar.
MVH
/Jan

Jag köpte 28-105 II USM med motljusskydd och UV-filter av en kille för 2000kr för nästan 2 månader sen, den var ca 10 månader gammal och i jättebra skick med kvitto och kartonger.

FILM) (Janne K skrev:
Hej,
Jag lutar åt att sälja min nuvarande EF-optik och tänkte höra om vad ni tror att man kan få för dem:
Canon EF 28/1,8 USM
Canon EF 50/1,4 USM
Canon EF 100/2,0 USM
Samtliga objektiv är i fint skick, men inte nyskick. Kvalitetsfilter (B&W eller Hoya) och motljusskydd ingår. Jag har nog tyvärr inga kvitton eller kartonger kvar (jag har haft dem ett bra tag). Tacksam för råd!
/Jan Kellgren

Intresse finns...

Särskilt av 50:an men också av 28:an.

Mvh

ANNONS
Götaplatsens Foto