Zebulun
Medlem
Hej
Det här är mitt första inlägg här på fotosidan.
I December 2016 köpte jag en Nikon D7200 (en trevlig kamera, men idag lite väl ålderstigen). Nikon hade en cashbackkampanj där jag fick tillbaka pengar på ett förbetalt Mastercardkort. Det var lite omständigt att använda det, men det fungerade ialla fall. Mastcardkortet var utfärdat av en bank i Irland vid namn "Prepaid Financial Services Limited".
Igår som fick jag oväntat email från detta företag som vill att jag ska kontakta dem för att få de få ören som finns kvar återbetalade till mig (minus någon form av avgift så det blir ingen penar kvar alls). Gör jag inte det säger de säg ha laglig rätt att ta ut en avgift varje månad.
Först trodde jag att det var spam, men alla länkar i mailet förfaller vara till det företag som utfärdade betalkortet åt Nikon.
Jag kontaktade Nikon via email igår och fick idag ett helt felaktigt svar från dem, att de alls inte hade "Prepaid Financial Services Limited" som samarbetspartner, trots att det klart och tydligt står "This card is issued by Prepaid Financial Services Limited persuant to a license by Mastercard International. This card remains the property of Prepaid Financial Services Limited...". på baksidan av betalkortet.
En vän till sig som bor utomlands berättade för mig att de företag som utfärdar förbetalda betalkort tjänar sina pengar på de hutlösa avgifter som de tar ut om man ej förbrukar 100% av summan på kortet ifråga. Det hade jag ingen aningen när jag fick betalkortet.
Är det några flera personer här på Fotosidan som också har använt Nikons cashback och fått krav mailade till sig från "Prepaid Financial Services Limited"? Har ni kontaktat Nikon angående detta? Vad har ni isåfall fått för svar?
Vad har ni för råd att ge mig?
Nedan är en kopia på innehållet i mailet:
Dear Sir/Madam,
We hope this email finds you well.
We are PCS Card Services Ireland Limited, a member of the EML Payments Group and an e-money institution regulated by the Central Bank of Ireland (Reg #C175999). Please visit https://prepaidfinancialservices.com/ for more information.
We are writing to you as the card issuer of the Nikon Card Programme. We note that this Card Programme has ended and that your card or account has expired/closed. On a review of cardholder balances under Nikon Card Programme, we identified that you have a balance remaining on your card or account that you are entitled to redeem.
To redeem your available balance, please contact:
· Customer Support: [email protected]
You will be required to provide documentary evidence to allow us to verify your identity as part of our know your customer process. If your card or account expired over 12 months ago, we will charge a redemption fee for the amount set out in the original terms and conditions provided under the card programme. If your available balance is less than the applicable redemption fee, you will not be entitled to redeem your available balance.
Please note that should you choose not to redeem your available balance within 60 days of this email, EML will be entitled to introduce a monthly dormancy maintenance fee of €2.50 per month on your card or account, as applicable. We would encourage you to redeem your available balance to avoid this fee. This dormancy maintenance fee is in compliance with the applicable local legislation and if you’re a UK resident, your right of redemption will end after a period of six years following your card expiry.
Please contact us via the customer support information above if you have any queries about this email.
Yours sincerely,
Client Experience Management Team
Så här står det på baksidan av betalkortet:
Det här är mitt första inlägg här på fotosidan.
I December 2016 köpte jag en Nikon D7200 (en trevlig kamera, men idag lite väl ålderstigen). Nikon hade en cashbackkampanj där jag fick tillbaka pengar på ett förbetalt Mastercardkort. Det var lite omständigt att använda det, men det fungerade ialla fall. Mastcardkortet var utfärdat av en bank i Irland vid namn "Prepaid Financial Services Limited".
Igår som fick jag oväntat email från detta företag som vill att jag ska kontakta dem för att få de få ören som finns kvar återbetalade till mig (minus någon form av avgift så det blir ingen penar kvar alls). Gör jag inte det säger de säg ha laglig rätt att ta ut en avgift varje månad.
Först trodde jag att det var spam, men alla länkar i mailet förfaller vara till det företag som utfärdade betalkortet åt Nikon.
Jag kontaktade Nikon via email igår och fick idag ett helt felaktigt svar från dem, att de alls inte hade "Prepaid Financial Services Limited" som samarbetspartner, trots att det klart och tydligt står "This card is issued by Prepaid Financial Services Limited persuant to a license by Mastercard International. This card remains the property of Prepaid Financial Services Limited...". på baksidan av betalkortet.
En vän till sig som bor utomlands berättade för mig att de företag som utfärdar förbetalda betalkort tjänar sina pengar på de hutlösa avgifter som de tar ut om man ej förbrukar 100% av summan på kortet ifråga. Det hade jag ingen aningen när jag fick betalkortet.
Är det några flera personer här på Fotosidan som också har använt Nikons cashback och fått krav mailade till sig från "Prepaid Financial Services Limited"? Har ni kontaktat Nikon angående detta? Vad har ni isåfall fått för svar?
Vad har ni för råd att ge mig?
Nedan är en kopia på innehållet i mailet:
Dear Sir/Madam,
We hope this email finds you well.
We are PCS Card Services Ireland Limited, a member of the EML Payments Group and an e-money institution regulated by the Central Bank of Ireland (Reg #C175999). Please visit https://prepaidfinancialservices.com/ for more information.
We are writing to you as the card issuer of the Nikon Card Programme. We note that this Card Programme has ended and that your card or account has expired/closed. On a review of cardholder balances under Nikon Card Programme, we identified that you have a balance remaining on your card or account that you are entitled to redeem.
To redeem your available balance, please contact:
· Customer Support: [email protected]
You will be required to provide documentary evidence to allow us to verify your identity as part of our know your customer process. If your card or account expired over 12 months ago, we will charge a redemption fee for the amount set out in the original terms and conditions provided under the card programme. If your available balance is less than the applicable redemption fee, you will not be entitled to redeem your available balance.
Please note that should you choose not to redeem your available balance within 60 days of this email, EML will be entitled to introduce a monthly dormancy maintenance fee of €2.50 per month on your card or account, as applicable. We would encourage you to redeem your available balance to avoid this fee. This dormancy maintenance fee is in compliance with the applicable local legislation and if you’re a UK resident, your right of redemption will end after a period of six years following your card expiry.
Please contact us via the customer support information above if you have any queries about this email.
Yours sincerely,
Client Experience Management Team
Så här står det på baksidan av betalkortet: