Annons

Behöver feedback på funderingar på inköp av Canon 24 1,4

Produkter
(logga in för att koppla)

macgunde

Aktiv medlem
Inköp av Canon 24 1,4 - Feedback mottages tacksamt!

Funderar för tillfället att ändra innehållet i min kameraväska.

För tillfället innehåller den:
1) Canon EOS 40D samt en Canon 1ds mark II
2) Canon EF 50mm f/1.8 II
3) Canon EF 17-40/4,0L IF USM
4) Canon EF 85mm f/1.8 USM
5) Canon EF 70-200mm f/4L IS USM

Min tanke är att eventuellt sälja min telezoom (5) för att investera i en Canon 24 1,4 (gamla versionen) som jag fått ett bra pris på nytt. Velar nu dock hur jag ska göra dock.

Jag fotar huvuddelen med (3) och (4) då jag bara sporadiskt använder min telezoom, gillar att fota med liten bländare på främst människor och funderar därför på ifall en ljusstark vidvinkel/normal beroende på hus skulle passa in på mitt fotograferande mer.

Fotograferar mycket på resande fot i olika länder och då mest porträtt, hemma så blir det ett och annat bröllop samt porträtt, men gillar att fotografera med fast optik mer och mer. På resande fot använder jag för tillfället en 40D, men är inte omöjligt att jag byter upp mig efter nästa resa till exempelvis 5D mark II eller en efterföljare.

Nästa resa jag åker ut på är Alexandria (Egypten) till Kapstaden (Sydafrika) och funderar på vilken optik som ska följa med på resan. Senaste resan följde 17-40 samt 85 med.

Kanske är det mitt 17-40 jag ska uppgradera till 16-35 2,8 (Dock med förlorad ljusstyrka jämfört med 24 1,4)? Otroligt velig nu när jag börjar funderar mer och mer.

Att behålla samtidigt som att köpa ett till finns det i nuläget inga pengar till då de går till den kommande resan, så det blir antinget ett köp eller inget alls.

Jag vet att detta är en svår fråga som bara jag själv kan svara på, men vill ha lite tankar från andra.

Tack på förhand!

Mvh Daniel
http://danielpeterson.se
 
Senast ändrad:
ANNONS