Annons

Behöver hjälp med denna bild

Produkter
(logga in för att koppla)

aiWa

Avslutat medlemskap
Jag skulle gärna vilja ha slottet belyst. Om det går att fixa

//Carl-Philip Karlsson

Bilagor

• kalmar slott6 (natt)400.jpg
    kalmar slott6 (natt)400.jpg
    39.1 KB · Visningar: 613
Lite snabbredigering i Photoshop. (Vågade inte göra mycket ljusare skulle sett för fejkat ut)

Hoppas bilden kommer med...

Bilagor

• kalmar slott6 (natt)400 2.jpg
    kalmar slott6 (natt)400 2.jpg
    47 KB · Visningar: 557
Bilden är egentligen tagen mitt på dan. Men jag hade tänkt mig slottet så som det ser ut på natten fast med den mörkblåa bakgrunden. Kan man inte fixa i ljuseffekterna i cs så att det ser ut som att del lyser ett par spotlights under.

//Carl-Philip Karlsson

Du menar något sånt här...?

Tips skulle vara snyggare med "stjärnan" till höger om det högsta tornet så att skuggan faller rätt. (Skuggan i snön)

Bilagor

• kalmar slott6 (natt)400 22.jpg
    kalmar slott6 (natt)400 22.jpg
    44.6 KB · Visningar: 523
Inget vidare men ett försök.

Bilagor

• kalmar slott6 (natt)400.jpg
    kalmar slott6 (natt)400.jpg
    33.6 KB · Visningar: 504
Ska flytta stjärnan till höger. Har aldrig gjort något sånt här tidigare. Blev tokglad när jag kunde ändra i ljuset. Är en riktig amatör i ps.

//Carl-Philip Karlsson

Jag tyckte att det blev jätte bra. Precis som jag ville ha slottet belyst. Är det i ljuseffekterna du har varit inne i eller.

//Carl-Philip Karlsson

aiWa skrev:
Jag tyckte att det blev jätte bra. Precis som jag ville ha slottet belyst. Är det i ljuseffekterna du har varit inne i eller.

//Carl-Philip Karlsson

Så här gjorde jag:

Först "fångade" jag slottet med lasson (för att inte natthimlen skulle bli ljusare). Sen gick jag in på Filter -> Återgivning -> Ljuseffekter. Där la jag in tre ljuskällor med högsta intensitet (ljustyp: strålkastare) från mitten av bilden framför slottet (dra in "lampan" på bilden så blir det ytterligare en ljuskälla). Därefter var det bara att öka kontrasten en smula. Klart.

Lycka till.

ANNONS