Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver hjälp med EF 50/1.8II

Produkter
(logga in för att koppla)

epep

Aktiv medlem
Hej!

Jag har ovan beskrivna plastiga objektiv. Tyvärr tycks det bakfokusera en hel del, men det är inte helt lätt att avgöra om det beror på objektivet, kameran eller kanske båda. Jag har testat med några andra objektiv, som verkar fokusera ok, men de är inte lika ljusstarka så det är svårt att säkert avgöra var felet ligger.

Det skulle bli mycket tacksam om någon annan har ett liknande objektiv med liknande ljusstyrka så att jag snabbt kan testa det på min kamera, och dessutom testa mitt 50/1.8II på en annan kamera för att se om det beter sig illa även då.

Maila gärna mig via min sida här på fotosidan.

Tack på förhand!

/Erik
 

zodiak06

Medlem
har ett ef-s 60 2,8f om du vill prova, funkar fint på min 400d, kanske inte tillräckligt ljusstarkt för din test men jag har ett sådant om du vill
 

epep

Aktiv medlem
zodiak06 skrev:
har ett ef-s 60 2,8f om du vill prova, funkar fint på min 400d, kanske inte tillräckligt ljusstarkt för din test men jag har ett sådant om du vill
Tack så väldigt mycket!

Jag har dock redan fått hjälp, och har testat ett annat 50/1.8II på min kamera. Intressant nog fokuserade det helt korrekt, så jag ska skicka in mitt objektiv för justering.

mvh/
Erik
 
ANNONS