Annons

Behöver snabbt hjälp med en lagerfråga i photoshop. Parafras

Produkter
(logga in för att koppla)

Gentle Giant

Aktiv medlem
Hejsan

Jag håller på med en parafras i photoshop. Jag spelar i ett deep purple tributeband och min tanke är att klista in våra foton på albumet in rock.

Hur gör jag detta enklast?

Så här långt har jag kommit.

1. Fotat bandmedlemmarna i samma postition som orginalet.

2. Klippt ut första ansiktet och lagt som ett lager i orginalbilden (barkgrunden).

3. Har gjort en lagerkopia av bakgrunden så jag kan sudda fram lager 1 (ansiktet).

Var detta en bra start?

Hur får jag sedan ansiktet att bli i samma vita färg som orginalet?

Skall jag välja någon effekt så att det ser ut som ansiktet ät uthugget i sten? vad tycker ni?

Jag är mycket tacksam för alla tips och trix.

Om någon skulle tycka att det vore roligt att "göra bilden klar" åt vårt band så blir vi jätteglada. Du får första skivan ;-)

Det skall även in en regnbåge och lite annat i bilden senare då vi även kör mycket rainbowlåtar,

En idé jag har är att köpa 80% opacitet på sångaren så lite av Ian Gillan kan skymtas i ansiktet, vad tror ni om det?

Här är bilden så långt jag har kommit.

http://www.studorg.liu.se/kc/oliphant.jpg
 
hehe..Ulf, du är ju också från Linköping. Då kan du ju få gratis inträden när vi spelar här i stan om du gör en bra bild ;-)
 
Gentle Giant skrev:
hehe..Ulf, du är ju också från Linköping. Då kan du ju få gratis inträden när vi spelar här i stan om du gör en bra bild ;-)
*s*

Jo, jag tyckte mig känna igen en gammal Rydsbo i gruppen :)

Jag ska se om jag får tid att greja med hela bilden.
Men du, jag tror det behövs ett större original av skivomslaget.
 
Ryd?

Njae... vem då? Någon av oss har bott där innan, men det var ju några år sedan.

Berget skall sedan klippas ut och klistas in i ett nytt senare och blandas med rainbow rising. Så jag tror att bilden räcker. Jag hittar ingen större bild på nätet.

Vi skall ha bilden till en demo som måste skickas in till en tävling den 20/1.
 
Jag gjorde om oss till seriefigurer med tröskelvärdet.

tror att det här blir bättre idé ..att vi sitter som seriefigurer i berget.


Trummor
 

Bilagor

  • andersseriefigur.jpg
    andersseriefigur.jpg
    26.1 KB · Visningar: 385
Gentle Giant skrev:
Hejsan

Jag håller på med en parafras i photoshop. Jag spelar i ett deep purple tributeband och min tanke är att klista in våra foton på albumet in rock.
Vem har rättigheterna till orginalbilden från albumet? Kan du verkligen använda den? Vore det inte bättre att hitta en royalty fri, eller köpa en, bild på Mount Rushmore och utgå ifrån.

/Ulf Persson
 
Jag skall egentligen bara använda bilden till placeringen av huvudena. Jag kommer att göra om den fullständigt så det är nog ingen fara.
 
ANNONS