Annons

Belkin Anywhere: Kamera till USB är det något att ha?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bjelkengren

Aktiv medlem
Hej!

Jag är på jakt efter en någorlunda smidig lösning för att kunna lagra bilder på semester och liknande. Jag har i nuläget en Sony mp3-spelare med 20Gb minne. Ungefär hälften av det lagringsutrymmet tänkte jag skulle gå att använda för att lagra bilder.

Jag såg att Belkin har en grej för att föra över bilder från ett minneskort till en hårddisk utan dator och det jag undrar är i fall någon har erfarenhet av Belkins Anywhere? Priset på den var ju inte precis avskräckande, 275kr.

Sonyn borde vara bra till bärbar lagring med tanke på att den har en batteritid på 40h.

MVH Uffe

Tja,

Nu har jag köpt en sån här. Jag har egentligen inte så mycket att kommentera förutom;

-Stöder bara Fat32-filsystemet på hårddiskar. Detta gör att man "bara" kan ha partioner på 32Gb när man gör partionen i Windows. Man kan trixa till det, vet dock inte vad den lilla apparaten tycker om det.
Ett annat alternativ är, om man tex har en hårddisk på 120Gb, att man skapar flera partioner, Dock vet jag inte än hur den lilla dosan gör när den fyllt upp en partion.

-Är "bara" USB 1.1 hastighet - ca 1Mbyte/sek.

-Har man en Canon EOS 20D har man problemet att filerna blir 0byte i storlek i andra änden. Detta löser man med en kortläsare.

Kontenta:
Börjar man från scratch, skulle jag nog satsa på en bärbar disk som har kortläsare inbyggt, istället för att ha en hårddisk, belkin-dosan och en kortläsare.

Mvh
Jonne

Hej!

Tack för svaret! Det får bli en sån pryl. Min MP3-spelare är på 20GB så det med partitionerna är inget problem. Det får vara en kompromiss till dess att jag köpt en riktig "hårddisk". 275kr är ju inte allt för blodigt.

MVH Uffe

Nej, det är det ju inte. Dock så var jag lite för snabb när jag köpte den - på Dustin kostar den 218kr. Jag beställde den i all hast och märkte sen att slutnotan hamnade på 400-500, detta med frakt och moms. Antagligen så är frakten företagspaket.. men ändå.. :)

-J

ANNONS
Götaplatsens Foto