Minita
Aktiv medlem
Utgångsläget är det minsta studioblixtpaketet från Kaffebrus. 2 x 110Ws med 10 cm "fattning". Med paketet följde ett vitt 84 cm paraply oc hsoftbox på 50 x 70 cm.
Är på gång att köpa ytterliggare ett aggregat som skall ersätta 430-blixten som bakgrundsljus.
Hur skall jag lämpligen belysa bakgrunden så att jag får en ganska jämn ljusbild? Tar enbart halvkropp eller "mindre".
Lämpligt tillbehör för hårljus?
Lämpligt tillbehör för att ha blixten bakom modellen riktad mot kameran?
Har sett att Kaffebrus säljer såväl Raster och Snoot som passar till bef. blixtar.
Borde jag kanske ta tillfället i akt och köpa lite kraftigare aggregat och kanske t.o.m. från lite mer välkänt märke så att fler tillbehör passar?
Har idag inga problem med att ljuset inte räcker.
//Micke
Är på gång att köpa ytterliggare ett aggregat som skall ersätta 430-blixten som bakgrundsljus.
Hur skall jag lämpligen belysa bakgrunden så att jag får en ganska jämn ljusbild? Tar enbart halvkropp eller "mindre".
Lämpligt tillbehör för hårljus?
Lämpligt tillbehör för att ha blixten bakom modellen riktad mot kameran?
Har sett att Kaffebrus säljer såväl Raster och Snoot som passar till bef. blixtar.
Borde jag kanske ta tillfället i akt och köpa lite kraftigare aggregat och kanske t.o.m. från lite mer välkänt märke så att fler tillbehör passar?
Har idag inga problem med att ljuset inte räcker.
//Micke