Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beslutsångest!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerkan

Aktiv medlem
Är i behov av en andra kamera och vet inte vilken jag ska välja?
Kör med en canon 5d som jag trivs mycket bra med. Valet står mellan att köpa en till eller en betydligt enklare(350d) och lägga de xtra pengarna på nya gluggar. Kameran kommer framförallt att användas som backup(i fall kameran lägger av mitt i ett uppdrag). Fotade mitt första bröllop med 5:an i helgen och den gjorde ett utomordentligt jobb:) Helnöjd med allt! Att kunna köra med 2 likadana vore ju kanon...men frågan är om det är värt det?
annars funderar jag på att köpa en 350d + 24-70/2,8+ 135/2L. Kan inte riktigt bestämma mig för vilket som är det bästa alternativet.
I objektivväg har jag 17-40, 50/1,4, 100/2,8 och 70-200/4L
Kanske någon som kan bidra med synpunkter/råd?

/Jari

Men du behöver väl bara köpa själva huset? Optiken har du ju redan och kan användas mellan båda och då kanske du kan satsa på åtminstone en 30D om du inte vill satsa på en 5D till?

Re: Re: Beslutsångest!

Sans skrev:
Men du behöver väl bara köpa själva huset? Optiken har du ju redan och kan användas mellan båda och då kanske du kan satsa på åtminstone en 30D om du inte vill satsa på en 5D till?

i.o.f..men jag har länge velat ha just dessa gluggar och nu finns det möjlighet:)Men samtidigt lockar en 5:a till. Frågan är vilket man (jag) har mest nytta av?

Ska den fungera som backup i fall något händer skulle jag nog rekomendera 350:n. Ska du däremot jobba med båda kamerorna kommer du nog få krupp rätt omgående då kameran är "ganska liten" och helt annorlunda i kontrollerna.

Optiken hade jag satsat på och om du inte har möjlighet att paniklåna kamera ifall det krisar så fick det nog bli en 350 extra som kan slänga med lite i någon väska. Den är ju liten och lätt så du slipper släpa allt för mycket skrot i onödan.

Per_tissen skrev:
Ska den fungera som backup i fall något händer skulle jag nog rekomendera 350:n. Ska du däremot jobba med båda kamerorna kommer du nog få krupp rätt omgående då kameran är "ganska liten" och helt annorlunda i kontrollerna.

Optiken hade jag satsat på och om du inte har möjlighet att paniklåna kamera ifall det krisar så fick det nog bli en 350 extra som kan slänga med lite i någon väska. Den är ju liten och lätt så du slipper släpa allt för mycket skrot i onödan.

Blir det en 350 så ska den bara fungera som ren backup(tror jag) Vill helst inte behöva låna utan ha en egen så att man är redo att köra när som;)
Sedan så kan ju 1,6 förlängningen komma till nytta...

ANNONS
Götaplatsens Foto