Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beställa PSP från USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Tänkte köpa Corel Paint Shop Pro XI från USA (om det går) eftersom dollarn står så lågt nu. Blir ju jättebilligt. Men funkar det? Kan jag beställa programmet från Corels amerikanska hemsida? Skulle det funka på min svenska dator eller behövs speciella systemkrav? Hur mycket kan frakten gå på? Tillkommer tullavgifter? Jag vill ha hem det i brevlådan, inte bara nedladdning alltså.

Det verkar som om Corels amerikanska webshop leverar endast inom USA och Canada. Växlar du över till deras Europeiska hemsida så kostar PaintShop Pro £79 inklusive moms, exlusive frakt. Det drygt 1000 kronor, vilket är strax över vad t ex Dustin tar för den.

Så typiskt! Du vet ingen affär i USA som säljer till utlandet? Även med frakt borde det ju bli billigare...

Upptäckte att man kan köpa en uppdatering istället om man vill. Jag har PSP 9 sedan innan, men jag vet inte hur det är med licens. Vi köpte ju programmet och fick instruktionsbok och allt, men vi la in programmet på den vanliga datorn. Sen när jag fick en bärbar la vi in det där också (tror vi har samma internetanslutning, IPnr m.m. på datorerna). Förändras 9:an till 12:an om man köper uppdatering? Hade tänkt ha kvar 9:an som den är nämligen.

Kan du inte köpa nedladdningsversionen från Staterna? Iofs så skall du då självmant betala in tull och moms, men hur du gör med det är upp till dig och ditt samvete.

Thomas

ANNONS
Götaplatsens Foto