Annons

Bildbehandling slutresultat "Docka-effekt"

Produkter
(logga in för att koppla)

Damoor

Aktiv medlem
De finns ett par personer här som har sådana bilder, där effekten blir overklig och ser ut som dockor. Ögonen blir oftast sådär heta =D
och jag har hört att tutorialen till den var med i någon kameratidning.

Så, nu söker jag någon som kan smiska fram tutorialsen åt mig.

big_thx

Många använder brusreduceringsprogram som Noise Ninja, Grain Surgery, Neat Image etc för att släta ut huden. Annars kan man göra ett extra lager där man använder Gaussisk Oskärpa tex för att släta ut huden och maskar sen för ögon, mun , hår mm.

Hmm, jag vet tyvärr inte hur jag ska förklara hur slutresultatet ser ut..

men de ser ut som porslindockor med glänsande ögon, personen som "uppfann" effekten är en dam som hade skrivit en artikel i någon tidning om hur man gör sådana bilder

bättre kan jag tyvärr inte förklara ;/

Är "damen" Karin Eismann? Hon är guru på utbildningssidan om photoshop, väldigt många andra författare nämner henne i sina böcker/artiklar. Släng upp en länk till en exempelbild då det finns ganska många sätt att efterbehandla ögon på. så blir det lättare att förstå vad du vill veta.

Tack så mycket Torleif, men de var tyvärr inte den jag menar ;/

Men jag kommer att ha nytta av denna med, tack =)

Det var en fantastisk fotograf du hittat.

Just den bilden tycker jag inte har så mycket porslinshud. Mer att den är partiellt softad eller så syns helt enkelt inte porerna på grund av att de är för små. Man ser ju dock små hår och ojämnheter i huden där den är upplyst från sidan, vilket är naturligt.

Sen är ju bilden väldigt speciell i belysning och färger men jag antar att det var just huden som var poängen här.

Ögonen kan lägga till färg och effekter i ett nytt lager med blandningsläge Overlay tex.

Men om du vill ha helt slät hud, så kolla brusreduceringsprogram som Noise Ninja.( går ju oxå att ställa in hur mycket den ska åtgärda ).Jag använder Noise Ninja och tycker den fungerar bra både för brusreducering och softning av hud.

pellepiano skrev:
Det var en fantastisk fotograf du hittat.

Just den bilden tycker jag inte har så mycket porslinshud. Mer att den är partiellt softad eller så syns helt enkelt inte porerna på grund av att de är för små. Man ser ju dock små hår och ojämnheter i huden där den är upplyst från sidan, vilket är naturligt.

Sen är ju bilden väldigt speciell i belysning och färger men jag antar att det var just huden som var poängen här.

Ögonen kan lägga till färg och effekter i ett nytt lager med blandningsläge Overlay tex.

Men om du vill ha helt slät hud, så kolla brusreduceringsprogram som Noise Ninja.( går ju oxå att ställa in hur mycket den ska åtgärda ).Jag använder Noise Ninja och tycker den fungerar bra både för brusreducering och softning av hud.

Alltså de är just allt de där jag vill ha, ögonen speciellt.

Och de är en kvinna som har skrivit tutorialen i någon foto-tidning.

Jag tänkte ta bilder på småkusinerna och göra stora tavlor att ha på väggen.
---------------------------
Inlägget editerat
Damoor, skärpning med språket.
/Jeppe

Är du ett curlingbarn eller? Med den där attityden kommer folk vara jävligt hjälpsamma...

fan, googla photoshop tutorial och börja göra. det finns en miljon photoshoptutorials där ute. det är bara att sätta igång. folk har försökt hjälpa dej här i forumet, och du bara bitchar.

tiq skrev:
Är du ett curlingbarn eller? Med den där attityden kommer folk vara jävligt hjälpsamma...

fan, googla photoshop tutorial och börja göra. det finns en miljon photoshoptutorials där ute. det är bara att sätta igång. folk har försökt hjälpa dej här i forumet, och du bara bitchar.

Den tutorialen finns inte på nätet.

De är en kvinna som själv har "uppfunnit" den
-------------------------
Inlägget Editerat
Damoor, det var två! Nästa gång blir det varning. Skärpning med språkbruket.
/Jeppe

En del av ögoneffekten är oxå vad som reflekteras i dem. Med en snygg uppställning av softbox kan man få fina catchlights i ögonen. Andra saker får man måla in själv.

Man kan ju oxå förstora ögonen med Liquify.

ANNONS
Götaplatsens Foto