Annons

Bilder: Bmw

Produkter
(logga in för att koppla)

mander

Aktiv medlem
Detta är ett specialforum för fotografiskt intresserade. Vilka lockas hit i stor utsträckning? Jo, fotointresserade naturligtvis. Det är sant, såklart. Men vilka fler, jo det finns ett antal människor därute som har det neuropsyktiatriska funktionshindret Asperger. Det som bla kännetecknar dessa människor, men som inte gör dem till sämre människor, är tex fokuset på ett specialintresse. Vad passar då bättre än foto, jo kanske tåg, flygplan och liknande saker och gå in på tågsidor så hittar du samma typ av resonemang som här. Dessa människor, helt kort bara (läs på själv finns hur mycket som helst på nätet), känner ofta ingen empati med andra, de har svårt att delta i sociala sammanhang och tolka andra människors uttryck. Här generaliserar jag men såklart är de också individer med sina egna uttryck. Vissa saker har de dock gemensamt i större eller mindre grad.
Men för att gå in på dessa otrevliga och väldigt raka svar så är det relativt vanligt bland dessa människor. De lindar inte in sina åsikter som kanske du och jag skulle göra, den sk sociala oljan som gör att det mesta flyter i mänskliga relationer. Så därför, stanna kvar och försök förstå, är min uppmaning till dig, inte alltid lätt.
I min vardag jobbar jag med neuropsykiatriska funktionshinder och det är spännande, därför har jag också kunnat läsa lite mellan raderna hä,r men vissa människor är ju också bara jävligt elaka (se psykopater) och andra har ju bara druckit rödvin.
 

plastanka

Aktiv medlem
Ska vi lägga ned den här onödiga diskussionen och återgå till tråden egentligen.

Gissar att trådskaparen vill ha kritik på sina bilder, då föreslår jag att han lägger först och främst in sina bilder på Fotosidan, för just nu ligger de på en extern sajt. Sedan lägger han dem i poolen Bildkritik - Mjukstart och då tänker jag ge kommentarer, de som inte vill ge det kan ge fan.
 

David G

Aktiv medlem
Ska vi lägga ned den här onödiga diskussionen och återgå till tråden egentligen.

Gissar att trådskaparen vill ha kritik på sina bilder, då föreslår jag att han lägger först och främst in sina bilder på Fotosidan, för just nu ligger de på en extern sajt. Sedan lägger han dem i poolen Bildkritik - Mjukstart och då tänker jag ge kommentarer, de som inte vill ge det kan ge fan.
Vad heter den externa sajten?
När jag höger-klickar och kollar egenskaper för bilden så ser det ut som om den visst ligger på fotosidan.

http://www.fotosidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=92721&stc=1&d=1244296653
 
ANNONS