Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bilder försvinner

Produkter
(logga in för att koppla)

vallby

Ny medlem
Hej, jag har en alldeles färsk Canon 100D (2 v gammal) som jag tagit c:a 100 bilder med.
Idag var alla bilderna raderade från kortet och när jag tar nya bilder så finns dom på kortet så länge kameran är i on-läge. Men var gång jag stänger av kameran så försvinner bilderna från kortet.
Någon som vet vad som hänt??

Låter mycket märkligt. Har du provat att byta minneskort? Jag tycker att du borde märka ifall det saknas minneskort i kameran, så min tanke då är att det kanske är något fel på minneskortet.

Har du formaterat kortet i kamera före användning? Vet dock inte om det hjälper för detta

Ja, jag har formaterat kortet och detta kort har jag använt i annan kamera så sent som för en vecka sedan utan problem.
Jag ska senare ikväll prova med annat kort, kan ju vara så att minneskortet helt plötsligt slutar fungera. Får hoppas på det.

Nu har jag testat både kameran och minneskortet. Det märkliga är att kortet fungerar inte alls i Canonkameran men alldeles utmärkt i min lilla kompaktkamera från Kodak.
Med ett annat kort i 100D funkar allt klanderfritt.
Vad som är galet vet jag inte men nu blir det papperskorgen för det minneskortet.

ANNONS
Götaplatsens Foto