Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder till nätet via mobil

Produkter
(logga in för att koppla)

Mtamme

Medlem
Hej,

har precis köpt en Pentax Optio WP för att ha i kajaken, i badet, på stranden osv.

Är det någon som vet om det finns en sladd att koppla kameran direkt till mobilen för att ladda upp bilder till Flickr.com och en blogg?

Kanske en bluetothadapter till kameran? Finns det? Har något löst det på något annat vis?

Jag vill helst inte gå vägen över en mellanlagring på en ipod eller hårddisk.

Tacksam för alla ideer.

Hälsningar

Micke

Vet inte av någon möjlighet att koppla ihop mobil & kamera men har en reflektion. Har en SonyEricsson P900 & skickar ibland bilder tagna med den eminenta (ironi) inbyggda kameran. Det går ju bra kostnadsmässigt då bilderna är små.

Om du ska skicka bilder från din Pentax så vill det nog till att du tar dem i litet format för att du inte ska bli ruinerad. Detta gäller vid GPRS i alla fall, hur det är med 3G vet jag ej.

Jag betalar en hundring i månaden för 10MB GPRS-trafik & utöver det kostar det 20kr/MB (Vodafone).

//Larsa

Hej Larsa,

det måste ju bli väldigt små bilder. Antagligen får jag ta två bilder varav den ena är inställd på lägsta upplösning. Jag har testat med kameran i mobilen men den är så dålig. Därför tänkte jag testa det här.

GPRS är ju det enda raka i det här läget.

Hälsningar

Micke

ANNONS
Götaplatsens Foto