Annons

Bildkontroll på D300

Produkter
(logga in för att koppla)

heldur

Ny medlem
Jag är en inbiten Nikon användare och har så klart updaterad mig från D200 till D3oo.
Är helt nöjd med mitt förvärv utom med de färgprofiler som står till val. Upplever såväl neutral och standard som utslätad. Men älskade D200 färgprofil (2an)
Nu är det så väl att D2X profilerna, som är de samma som D200 går att ladda ner från Nikons hemsida. Men ingenstans finns det någon anvisning hur man sedan installerar dem i själva kameran.
Är det någon där ute som vet hur man gör - vore tacksam för lite assistans.

heldur skrev:
Jag är en inbiten Nikon användare och har så klart updaterad mig från D200 till D3oo.
Är helt nöjd med mitt förvärv utom med de färgprofiler som står till val. Upplever såväl neutral och standard som utslätad. Men älskade D200 färgprofil (2an)
Nu är det så väl att D2X profilerna, som är de samma som D200 går att ladda ner från Nikons hemsida. Men ingenstans finns det någon anvisning hur man sedan installerar dem i själva kameran.
Är det någon där ute som vet hur man gör - vore tacksam för lite assistans.

kolla här!
ftp://ftp.nikon-euro.com/Manuals/5q75I12T6z8/D300/Se/D300_D2XMODE_Win.html

Använder du Raw och Capture NX så kan du lägga på dom i efterhand, finns som options i programmet.

Jag förde över filen från datorn till minneskortet via en kortläsare, och installerade sedan direkt från kortet i kameran.

/kent

Bildkontroll D300

OK - det där med minneskort har jag också begripit. Men hur ska kameran vara inställd. Dvs i verktygsmenyerna för att kunna ta emot den nya informationen. Heldur.

Re: Bildkontroll D300

heldur skrev:
OK - det där med minneskort har jag också begripit. Men hur ska kameran vara inställd. Dvs i verktygsmenyerna för att kunna ta emot den nya informationen. Heldur.

Det står hur du skall göra där du hämtar filen.

/kent

ANNONS
Götaplatsens Foto