Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildredigeringsskärm för runt 7000kr

Produkter
(logga in för att koppla)

Nachtweij

Medlem
Hej.
Jag har redan nu en NEC SpectraView Reference 272 skärm sen 2 månader tillbaka som är grym, tror jag :)
Jag är en hobbyfotograf och kanske inte riktigt behöver denna kaliber på skärm men impulsköp är impuls köp.

Nu lockar det att bli av med skärmen för att kunna finansiera ett bra objektiv istället, 70-200/2.8 IS USM II är mitt mål.

Nu till frågan, vad hade ni rekommenderat för skärm runt 7000kr. Den skall vara minst 27" och 2560*1440 upplösning och jag är kräsen när det gäller färgåtervinning. Jag kanske spelar på skärmen 1h i månader så snabb responstid är inte det primära.

Är tacksam för tips och erfarenheter eller är det så att du vill byta mot något kul? :) Alltid öppen för förslag.

Tack för mig!

Hej.
Jag har redan nu en NEC SpectraView Reference 272 skärm sen 2 månader tillbaka som är grym, tror jag :)

Din SpectraView skärm är grym och klarar av att återge alla de färger som finns i Adobe RGB korrekt. Ska du hitta något billigare med samma färgomfång är Dells skärm 2713H ett alternativ. Dell 2713 HM har ett omfång som klarar av sRGB.

ANNONS
Götaplatsens Foto