Annons

Bildsök möjlig på GalleriFS innan antagning

Produkter
(logga in för att koppla)

anwo

Aktiv medlem
Är det inte lite knasigt att man kan söka rätt på
bilderna som ligger till val för GalleriFS via
deras titel och bildsök?
Nu menar jag bilder som inte blivit antagna ännu men som man kan rösta på.
Iom att bilderna måste läggas i publika album kan
du söka rätt på dem via bildtitel.
Det gör ju att anonymiteten försvinner......
Eller ska man undvika bildtitel när man lägger in en bild till Galleriet's kö?
(Fast får den inte ett nummer då, som i sin tur kan sökas på)
Jag förstår att titeln kan vara viktig för bildskaparen men tycker att bilden ska vara dold för alla tills dess den är antagen eller avslagen

Jag undrar hur mycket det spelar in egentligen; gör man som jurymedlem verkligen sig besväret att söka på det sättet? Varför isåfall?

Och är det nu någon enstaka som orkar, kanske det ändå inte påverkar utfallet av röstningen på den bilden - först när majoriteten av röstarna gör det så blir det ett problem.

(Men titelsökning är rätt prestandakrävande för databasen, så av den anledningen kan jag tänka mig att stänga av det igen :)

Kanske inte.....det var mer en fråga därför att jag blev förvånad när jag upptäckte det.
Trodde inte att det var så.

Jag upptäckte det när jag la in en ny bild till GFS och såg att den var synlig för alla innan den blev refuserad iom att den las i ett publikt album.
Och att man dessutom kunde söka på titeln.
Så mest var det för min egen del att jag inte gillade att bilden var synlig (måste läggas i publikt album) innan resultatet var klart.

tycker absolut att titeln ska vara kvar, för vissa bilder betyder den jättemycket
sen tror jag inte att så många bryr sig om att söka fram "ägaren" till bilderna innan de röstar
Folk är lata ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto