Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel med både film och stillbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

jjennie

Ny medlem
Skulle vilja ha ett bildspelsprogram där det går att ha både stillbilder och rörliga bilder. Någon som har testat eller har tips?

ProShow Gold använder jag. Det tycker jag fungerar bra. Stora möjligheter. Kan producera de flesta format även en exe-fil så att du kan köra resultatet utan att ha programmet. Bra om man vill ge bort ett bildspel eller köra det på en annan dator. Hanterar både bilder, videoklipp och ljud. Kan även lägga in texter, rullande texter mm. Bra möjligheter att hantera bildövergångar och animeringar.
Lycka till/Arne

Tusen tack, ska testa båda så fort jag kan. Just nu kör jag mest SoundSlides, men man blir lite begränsad i det när man inte kan gå in och finjustera...

Har ni fler tips får ni gärna lämna dem ändå. :)

Själv håller jag på med nåt liknande.
Men jag använder Final Cut Pro och blandar stillbild med video. Finns säkert smartare sätt...

ANNONS
Götaplatsens Foto