Annons

Bildspel stillbilder i film

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats G

Aktiv medlem
Jag funderar på att göra en "film" av ett antal stillbilder där jag gör "åkningar" inzoomningar i bilderna.
I vilken storlek funkar bäst?
Hur blir det om man behåller originalstorleken för bästa kvalitet.
När man för in dem i filmprogrammet (Premiere Pro, alt. Ps) minskar då pixelantalet till den förvalda i filmen ( HD) eller?
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Ja!

När du färdigställer filmen blir alla "bildrutor" i valt format 1920x1080. Dina stillbilder blir mao en video av valt format, även de rutor där du zoomat in. Ska du kunna zooma in i ditt filmprogram måste du ju ha bra storlek på de bilder du lyfter in i programmet men nödvändigt vis inte originalstorlek. Det beror ju på hur mycket du zoomar in. Detta får du avväga och prova dig fram till. Tror dock inte det blir så jättestor skillnad om du lyfter in i originalstorlek eller mindre. Mycket beror nog på kvalitén på bilderna. Testa!
 
Jag funderar på att göra en "film" av ett antal stillbilder där jag gör "åkningar" inzoomningar i bilderna.
I vilken storlek funkar bäst?
Hur blir det om man behåller originalstorleken för bästa kvalitet.
När man för in dem i filmprogrammet (Premiere Pro, alt. Ps) minskar då pixelantalet till den förvalda i filmen ( HD) eller?
Ska du göra in- och utzoomningar i bilderna ska du använda bilder med så hög upplösning som möjligt. Annars kommer du inte att få bästa kvalitet när du zoomar in.

Bildernas storlek i ditt filmredigeringsprogram avgör du själv. De omvandlas inte av sig själva.
 
ANNONS