Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspelsprogram för Mac med automatiskt stopp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Seldén/N

Aktiv medlem
Jag undrar om det är någon som vet om det finns ett bra program att göra bildspel i avsett för Mac. Och nu menar jag inte några enkla gratisprogram för hemmasnickaren, utan ett hyfsat avancerat program där man kan:

*Ta in videofiler, t.ex. .mov filer i full HD utan att förlora kvalité
*Kunna lägga in pauser i bildspelet, där man ska kunna mata fram bilderna manuellt men med övertoning
*Kunna göra hyfsat snygga titlar med snygga animationer, t.e.x rullande text
*Hantera flera ljudspår, åtminstone 2 ljudspår
*Lägga in automatisk beskärning till 4:3 format (även om man importerar full HD video)

Finns det något Mac-program med dessa egenskaper vore jag tacksam om jag fick veta!
Kan säga att jag har jobbat en hel del i windowsbaserade Pro Show Producer, men har stora problem med att importera videofiler som är gjorda i Macen. Tappar ljud och bildkvalité.
Har en MAc med Windows installerat, men vill helst enbart jobba med bildspelet i Macmiljö för att slippa dylika konflikter. Funderade lite på FotoMagico, men det verkar något simpelt, har letat efter t.ex. att ställa in pauser i bildspelet men inte hittat....

Tacksam för svar,

/Annette

ANNONS
Götaplatsens Foto