Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bildvisningsprogram med fokus på album & collage

Produkter
(logga in för att koppla)

mie009

Avslutat medlemskap
Jag har skaffat en minipc som står vid tv:n Här ska ett större urval av mina bilder ligga för familjen att skåda tänkte jag. Men nu letar jag efter ett program att ha som bildvisningsprogram. Det behövs inte finnas någon redigeringsmöjlighet utan ett rent "uppspelningsprogram" där man kan skapa collage och smart collage.

Det jag är ute efter är att gränssnittet är helt och hållet anpassat till detta behov. Utan allt annat som stör. Jag vill att det ska vara enkelt för alla att starta programmet och få en överskådlighet över vilka collage, album och "showrooms" som finns och starta bildspel eller ta fram miniatyrer på dem. Det skulle ju naturligtvis också underlätta om jag kan ha samma program på min dator och göra nya "playlists" som jag kan föra över till min minipc.

Alltså, ett Itunes för bilder :) Det behöver inte vara gratis.

Någon som vet något bra? Skulle vara så glad.

ingen?

Shit va det här är skumt! Finns det ingen av er som har haft det här behovet och löst det?

- En pc vid tv:n
- ett program som på enklaste sätt ger en överskådlighet över vilka album som finns
- en möjlighet att visa "spellistor" (vistuella album) så jag slipper dubletter
- importfunktion så jag kan sätta ihop albumet på min stationära dator. (som itunes där man kan importera spellistor

Tack för ditt svar. Nej jag tror inte det var vad jag letade efter. Jag vill möjligheten att skapa collections (playlists) så jag slipper dubletter.

Ps till alla som funderar på att säga picasa eller acdSee, de är inte heller det renodlade "albumprogrammen jag letar efter"

Som sagt, ett Itunes för bilder.

OK, nytt försök; Windows Media Player?

Där är det bara att skapa en Playlist och dra in bilderna i den ordning du vill visa dom.
Primitivt men fungerar

ANNONS
Götaplatsens Foto