Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig blixt-radiosändare med e-ttl överföring?

Produkter
(logga in för att koppla)

karpowicz

Medlem
Någon som kan rekommendera en billig radiosändare med e-ttl överföring?
Har funderat om man verkligen behöver E-TTL? Mitt användningsområde kommer för det mesta bli utomhus, vill kunna använda blixten vid actionfoto.
Har tittat på RF-602 som är billig och har bra räckvidd.
Några andra tips??

Jag har en TTL "blixtsändare" som heter Pixel Tr-332 och fungerar bra... TTL till porträtt tycker jag känns lite onödigt då jag ofta vill kunna styra och bestämma lite mer över ljuset. Till sportfoto och snabba bilder är det nog mer användbart.

Radiopopper och PocketWizard Mini TT1 / Flex TT5 är väl några till som har TTL

Senast ändrad:
Jag har en TTL "blixtsändare" som heter Pixel Tr-332 och fungerar bra... TTL till porträtt tycker jag känns lite onödigt då jag ofta vill kunna styra och bestämma lite mer över ljuset. Till sportfoto och snabba bilder är det nog mer användbart.

Radiopopper och PocketWizard Mini TT1 / Flex TT5 är väl några till som har TTL

Tack för tipsen.
Jag hade hoppats på att hitta någon billig variant under 1000 lappen men får helt enkelt börja med något billigt och lära mig den hårda vägen :)

hm... Billig variant UTAN e-ttl är nog Yongnuo's RF-602 som jag använder och gillar mest!

ANNONS
Götaplatsens Foto