Annons

Billig med bra eller dyr med sämre.

Produkter
(logga in för att koppla)
Har använt Nikon D70 och D50 senaste året och är mycket nöjd! Föredrar D50 då det inte är så mycket brus vid iso 1600 och den är lite mindre. Fotar mest JPG. Raw-filerna ser mycket bra ut! Kan det bli så mycket bättre? Sen finns det mycket optik att välja på. Båda original, pirat och begagnat.

Lycka till med köpet!

Med din budget så skulle jag satsa på följande:

Nikon D70/D70s
Sigma 18-50/2.8
Nikon 80-200/2.8

Det är bra grejer!

Ett kvalificerat tips!

1. köp en Begagnad 20D + i gig minne
2. Köp ett 70-200 L med Is

Nu har du allt du behöver en lång tid framöver.

/L

LasseL skrev:
Ett kvalificerat tips!

1. köp en Begagnad 20D + i gig minne
2. Köp ett 70-200 L med Is

Nu har du allt du behöver en lång tid framöver.

/L

70-200 L med IS kostar närmare 20k ny vad jag kan hitta. Fast du kanske snackar om begagnat?

Och tror det får bli att satsa på objektiv istället , gäller bara att bestämma sig för Canon eller Nikon ;P

Fundera först över vad det är för slags objektiv du kommer att behöva i ditt fotograferande.

När du vet det, köp det bästa pengarna räcker till, pruta på huset om du måste, ett mer avanserat hus kan du köpa senare när du lärt dig använda dom extra inställningar och funktioner det ger.

Vilket märke du köper är inte så viktigt, men det kan vara en fördel att välja mellan Canon och Nikon då dom har största systemen.

kent.

FelixSwensson skrev:
Med din budget så skulle jag satsa på följande:

Nikon D70/D70s
Sigma 18-50/2.8
Nikon 80-200/2.8

Det är bra grejer!

Det kanske inte är så smart att rekomendera folk att köpa prylar som inte fungerar optimalt med varandra, då tänker jag på D70 och Nikon 80-200 som har autofokus problem tillsammans, vilket till och med står i instruktionsboken, kombinationen ger också autofokus i snigelfart.

kent.

Mimer skrev:
70-200 L med IS kostar närmare 20k ny vad jag kan hitta. Fast du kanske snackar om begagnat?

Och tror det får bli att satsa på objektiv istället , gäller bara att bestämma sig för Canon eller Nikon ;P

Ok, IS är väl lite overkill för budgeten, min miss. Dock kan du köpa ett utan IS för runt 12 000 och ändå få ett riktigt bra beggat 20D hus utan tvekan.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=31833 (om du nu nödvändigtvis måste köpa svenskt...)

Att välja Canon eller Nikon? Tja, det kan du ju bara välja själv, men jag rekommenderar Canon.

ANNONS
Götaplatsens Foto