Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig plattskärm? Några tips

Produkter
(logga in för att koppla)

sjohan

Aktiv medlem
Hej,
Jag har fått en "gammal" (tre år) dator av min mor som jag skall använda. Till den fick jag även en tft skärm. Men färgerna på den stämmer inte. Den har svårt för grått osv. Om man nu ska köpa en ny skärm och inte vill lägga 5000kr vad ska man titta på då? Någon som har köpt en lite billigare skärm som vågar rekomendera den kanske?

Har kikat på dustin, inte, netonnet osv och dom har ju massor med platta skärmar för runt 2000kr. Är dom ok? Letar väl efter en 17" eller 19".

Alla tips och kanske recensioner osv mottages tacksamt.

Mvh Johan

Jodå jag har testat att ställa in skärmen. Framkallade lite av mina bilder förra veckan på crimson och det stämmer inte alls färgmässigt med den datorn. Det stämmer bra med min macbook men inte med den stationära. Så jag lutar väl åt en ny skärm att ha som huvudskärm och ha kvar denna att kanske använda som extraskärm för t ex film eller så.

ANNONS
Götaplatsens Foto