Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billiga objektiv på ebay

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpa utrikes

Du måste räkna med att du kommer att få betala både tull och moms när varorna anländer. Det drabbade mig i ett liknande ärende. Dessutom brukar både Tullen och Posten ta ut en extra hanteringsavgift i dylika fall. I mitt fall gick det i stort sett jämt upp jämfört med om jag hade köpt grejorna i Sverige.

Du måste räkna med att du kommer att få betala både tull och moms när varorna anländer. Det drabbade mig i ett liknande ärende. Dessutom brukar både Tullen och Posten ta ut en extra hanteringsavgift i dylika fall. I mitt fall gick det i stort sett jämt upp jämfört med om jag hade köpt grejorna i Sverige.

Det sitter redan på min kamera.

Den där kom ju från England samt fri frakt så det blir inga överaskningar;)
Har handlat ett tjugotal gånger under ca. fem år på ebay utan några problem.
Handlar bara från större handlare och då i Asien (Japan, Hong Kong, Sydkorea)
Handlare som är ratade sämre än 99 undviker jag.
Relativt ofta är leveranserna fraktfria.
Beträffande kopior har jag aldrig hört eller sett något sådant. Tror att nischen är för smal.

/Stephan

Honk Kong bäst på Ebay

Jag köper allt sedan cirka 10 år tillbaka och ligger uppåt 350-400 köp av alla storlekar. Jag har blivit blåst en gång och det var ett kasst SD-kort. Någon gång fått betala en massa tull och moms som gjort affären lite onödig. Som sist nu när jag tog hem Finepix x20. Landade på 3900 totalt. Skillnaden att köpa hemma var ju ganska minimal då de ligger runt 4500. köpte precis innan en HS50EXR där notan hamnade på 3400:- vilket jämnade upp lite. HK-butikerna bjuder ofta på DHL som tar ett par dagar bara och de sätter ofta ett lägre värde för tullen.

Det sägs att om man skall handla i asien så är HK bäst. Bra grejor och dom är måna om sina kunder.. Kina är riskabelt med falska minneskort m.m.

ANNONS
Götaplatsens Foto