Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Billigare Kamera !!
- Trådstartare Kristian
- Start datum
tommybellan
Aktiv medlem
Jag köpte min F90X i Malaysia 1997 och jag gav ca 6000:- för kameran med en 35-80:a. Huset kostade då i Svedala över 9000:- så jag var nöjd 
Jag reser en del i regionen och har tittat på kameror ganska mycket genom åren och tycker inte priserna skiljer sig så jättemycket, men skall man handla tror jag det är bäst att vara väl förberedd och inställd på en speciell modell och sedan bara leta bästa pris.
Priset på prislappen i skyltfönstret är dock ALLTID förhandlingsbart!
/Tommy
Jag reser en del i regionen och har tittat på kameror ganska mycket genom åren och tycker inte priserna skiljer sig så jättemycket, men skall man handla tror jag det är bäst att vara väl förberedd och inställd på en speciell modell och sedan bara leta bästa pris.
Priset på prislappen i skyltfönstret är dock ALLTID förhandlingsbart!
/Tommy
Teed
Aktiv medlem
Jag var i Singapore i somras och priset på en kamera är svenskt pris exklusive moms och sedan drar du av ca 10% till. Men man bör kontrollera vad man får med i sitt paket märkte att man försökte ta bort en del för att hålla priserna nere. Typ kamera rem laddare eller batterin mm.
Gå runt en tid och kontrollera priserna för sök att pruta mycket. Skriv ner priserna så du kommer ihåg dom när du kommer tillbaka för det är inte samma pris nästa gång utan du får påvisa att dom sa det priset sist.
//Tobbe
Gå runt en tid och kontrollera priserna för sök att pruta mycket. Skriv ner priserna så du kommer ihåg dom när du kommer tillbaka för det är inte samma pris nästa gång utan du får påvisa att dom sa det priset sist.
//Tobbe
quarc
Aktiv medlem
Har kollat priser på olika kameror etc runt om jorden, och det är bara att konstatera att det är svårt att göra några klipp. Man kan naturlilgtvis komma undan momsen om man köper i en frizon, men å andra sidan lär du få problem med garantier. När det gäller mellanformatskameror verkar det däremot fortfarande vara skillnader (antagligen därför att Sverige är en så liten marknad). Pentax 67 eller Fuji 690 (tillverkas ej längre) är betydligt billigare i England och USA än i Sverige.
I Singapore tyckte jag snarare priserna var högre än i Sverige (om man jämför med Scandinavianphoto eller liknande). Och det finns många lurendrejare. En kompis till mig köpte kamera i New York och kom hem med en sten.
I Singapore tyckte jag snarare priserna var högre än i Sverige (om man jämför med Scandinavianphoto eller liknande). Och det finns många lurendrejare. En kompis till mig köpte kamera i New York och kom hem med en sten.