Annons

Billigt alternativ till vinkelsökare

Produkter
(logga in för att koppla)

jkene

Aktiv medlem
Att vara kameraägare betyder tydligtvis att alla tillverkare tror att man är stenrik. För varje behov man har finns det en lösning, men den kostar vanligtvis multum. Jag vill ofta ta bilder i marknivå vilket betyder att jag måste ner och kravla på magen för att överhuvudtaget se vad jag fotar. Av olika skäl är det inte alltid möjligt. Lösningen heter Vinkelsökare och kostar ca hälften av vad jag gav för kameran...

Finns det andra, billigare, alternativ? Har någon provat denna: http://www.dpreview.com/news/0506/05060701zigview_lcd.asp

Eller finns det billigare metoder än så?

Den där länkade jag oxå till i Canonforumet här tror jag, men den är inte så billig den tyvärr, om den finns i Sverige ens. Jag letar oxå efter en billig vinkelsökare, Hama hade förr en tror jag men inte idag verkar det som. Jag har lekt med ett prisma och ett okular fr en gammal kamera utan framgång, svårare att göra än man tror verkar det som!

Alldeles utmärkt idé! Synd bara att den drivs med batteri som man måste hålla koll på är laddade, kanske bättre med en vinkelsökare, fast då måste man hålla ögat emot - faller halva idén. Men bra att den finns.

jag köpte en beggad Canon vinkelsökare för 450 kr från en fotohandlare. Visserligen visar den bilden spegelvänt men den passar klockrent till alla Canonmodeller.

ANNONS
Götaplatsens Foto