Annons

Björkliden 2010

Produkter
(logga in för att koppla)

vizzan

Avslutat medlemskap
Björkliden!

Vill härmed välkomna till en helt underbar och spännande fototräff i natursköna Björkliden. Denna träff är för alla som har ett intresse för fotografering, smink och modellanden. Ett syfte med träffen är att alla ska kunna utvecklas inom sin genre, men även få njuta av en stillsam och uppfriskande semester. Att få komma bort från storstaden och få möjlighet att knyta nya kontakter. Kanske att man till och med upptäcker friluftsmänniskan i sig själv.

Träffen kommer att anordnas i Björkliden mellan den 4/7 – 9/7 2010.

Inspireras av bilder från vackra Björkliden.

Boende: Gammelgården, där ryms 44 personer. Och om antalet deltagare ökar så finns möjligheter att bo på vandrarhem eller stuga. Givetvis får man även boka in sig på hotellet. En deltagare avgift på 2500 kr tillkommer och i den ingår:

• Boende för 5 nätter
• Sänglinne och handuk
• Frukost
• Slutstäd
• 2 middagar på hotellet

Avgiften ska helst vara betald 2 veckor innan träffen.

Mat: Det kommer att anordnas en välkomst och avskeds middag uppe på hotellet. Vill man sen äta middag på hotellet de andra kvällarna så kostar en 1 rätters middag 165kr. Frukost kommer att serveras nere på Gammelgården. Vill man även äta lunch på hotellet så kostar det 75kr. Man kan även inhandla en enklare matsäck på vår lanthandel ifall man ska vandra över dagen. Allergier eller annan info om mat önskemål kontakta då mig.

Träffen: Så vad kan man då göra här på träffen. Jag har funnit många fina ställen runt i kring Björkliden där man kan fotografera, bland annat stora vattenfall, bäckar, stenbrott, grottor, klipp stenar, mysiga stigar, sten strand, golfbana, kyrkogård, och givetvis den färggranna naturen. En annan tanke jag hade var att kunna erbjuda olika workshops under vistelsen här så som.

• Ljussättning
• Natur fotografering
• Bild redigering /photoshop
• Nybörjar kurs i fotografering
• Make up kurs

Så om någon känner sig inspirerad till att hålla en workshop eller om ni har en ide själv på vad man kan ha kontakta då gärna mig.
Aktiviteter: Finns mycket annat att göra också ifall man vill ta en paus från träffen.

• Kajak – 390kr
• Mountainbike (inkl hjälm) – 350kr
• Golf (halvset med putter och bärbag) 250kr
• Grottur – 395kr
• Fiskekort 1 dygn – 60kr
• Linbanan upp till panorama café – 145kr

Man kan även åka helikopter, besöka Trollsjön eller boka in en guidad vandringstur. Eller varför inte gå upp till det berömda Låktajåkka som tar mellan 3-5 timmar att vandra till, där kan man äta deras delikata våfflor, basta men även också övernatta.

Målet med denna träff är att när man åker hem så har man nya kunskaper i sitt bagage, att man känner att man utvecklats och upptäckt nya talanger med en själv. Jag vill ju självklart också att ni ska få en möjlighet att se vad Björkliden har att erbjuda. Känner att jag vill dela med mig av mina upplevelser.

Tips: Bra att tänka på när man packar är att ta med varma kläder då kvällarna kan vara lite kyliga. Gärna promenadskor och stövlar. Har ni laptop med er så finns det trådlöst internet på hotellet som man får använda men det finns även att låna en dator i vårt gästkontor.

Hur tar man sig då hit?
Givetvis bil, och då kan man kanske försöka samåka några stycken för att dra ner på bensin kostnaderna. Det finns flygplats i Kiruna ifall man vill ta det snabbaste alternativet. Sen åker man transfer buss vidare till Björkliden. SJ har natt tåg som går från Malmö, Göteborg och Stockholm, vill man ha de billigaste priserna där så ska man boka 90 dagar innan avresa. Tåget stannar i Björkliden på vår lilla tågstation.

Björklidens hemsida www.bjorkliden.com

Bilder och ett forum finner ni mer på min hemsida
www.vizzan.se


Denna träffen anordnas av Vizelia Sundström
 
ANNONS