Annons

bjud på en 1Ds 5 timmar kvar nu: 2710 euro

Produkter
(logga in för att koppla)

petervis

Aktiv medlem
kan inte låta bli att skicka er en bevakning jag gör på E-bay... jag bjuder inte själv... Kameran finns i Mönchengladbach i tyskland ...den är ett par månder gamal enligt försäljaren....
verkar skummt att gå ut med ett så lågt pris ...men försäljaren godtar betalning vid överlämning av kameran... så kan vara seriöst..... men kanske ändå en "het" kamera....
kul att följa vad priset hamnar på med tanke på att det bara är 5 timmar kvar...http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2943370062&category=26073&rd=1

Ser ganska misstänkt ut, säljaren har tidigare bara sålt prylar för 10-70euro (sony walkman) och dessutom fått ett dåligt betyg.
Låter konstigt att plötsligt sälja en kamera värd runt 75000:-

Jag gissar på ett stulet ebay-konto.

/Magnus

det är kört....för säljaren..

jag frågade ang. betalningen...... han ångrade sig....... nu gällde endast insättning på hans konto......
jag gjorde en anmälan till E-bay och meddelade dem som bjöd....

när jag frågade försäljaren varför han säljer den efter 2 månader.... så hittade han på en historia om att den påminde honom för mycket om sin fru som nyss gick bort.....
.....vissa folk är helsjuka.....

Ni verkar ha erfarenhet av att handla på ebay .
Fungerar det bra med betalningar & sådant ?
Blir FRakterna dyra från tex england ?

Som sagt, ännu är inte den sista idioten född ;)

Patrik: Funkar bra att handla från e-bay i Tyskland. Även från England, men priserna brukar vara något högre. Frakt från UK, ca 200-300:- för ett objektiv i normal storleksklass.

skägga skrev:
Ni verkar ha erfarenhet av att handla på ebay .
Fungerar det bra med betalningar & sådant ?
Blir FRakterna dyra från tex england ?

jag köpte ett nytt canon ef 70-200 IS..för 1600:-euro...hos en firma som ligger i tyskland
tog ryan air dit 900:- tur/retur för att hämta det,
jag passade på och semestrade där nere några dagar...

petervis skrev:
jag köpte ett nytt canon ef 70-200 IS..för 1600:-euro...hos en firma som ligger i tyskland
tog ryan air dit 900:- tur/retur för att hämta det,
jag passade på och semestrade där nere några dagar...

Hmm.. jag fick mitt EF 70-200 2.8L IS från USA för ungefär 16 inkl moms. =)

nu blir kanske svenska Canon och nikon förbannade på mig...?

alcedo skrev:
Vilken firma var det? (lite nyfiken eftersom jag regelbundet flyger dit...)

det finns ett par e-bay-butiker i tyskland som är både seriösa och billiga på främst objektiv till Nikon och Canon
slutpriserna brukar hamna mellan 1600 och 1800 Euro på te ex 70-200VR/IS objektiven...
här är en av dem...
Utbudet varierar från vecka till vecka... ang VR/IS objektiv...

http://cgi6.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewSellersOtherItems&userid=kauf-koenig&include=0&since=-1&sort=3&rows=50

Re: nu blir kanske svenska Canon och nikon förbannade på mig...?

petervis skrev:
det finns ett par e-bay-butiker i tyskland som är både seriösa och billiga på främst objektiv till Nikon och Canon
slutpriserna brukar hamna mellan 1600 och 1800 Euro på te ex 70-200VR/IS objektiven...
....
..här är är en till:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2942138684&category=4687&rd=1

ang dem som med en gång säger...: Garantin då??
då är det så att köper man ett objektiv hos dem så får man 2 år garanti antingen som Europagarani eller en som gäller hos försäljaren detta får man fråga innan man bjuder på ett objektiv.
Jag har kommunicerat med dem på tyska.... men engelska borde fungera ... :)

Senast ändrad:
allmänt om E-bay...

för er alla som vill vara på sen säkra sida....
handla bara av dem som uttryckligen skriver:
"Barzahlung bei Übergabe"
då åker ni nämligen dit och hämtar/betalar utrustningen på plats. Då slipper ni sömnlösa nätter.
hittar ni t.ex ett IS/VR objektiv för 1600:- så blir det 14900:- priserna är med tysk moms
1700:- är ca 15800..... kursen de tog på mitt kort hamnade på 9.28
vad gluggarna kostar i Sverige har ni säkert redan kollat upp Hegertorn är billiga för svenska förhålladen.
Som en sista kommentar tycker jag att det är lättare att ha men en tysk firma att göra om jag behöver göra Garantianspråk. än en som ligger på andra sidan atlanten... men det kanske inte andra tycker....

ANNONS
Götaplatsens Foto